Reklama
Rozwiń
Reklama

Królowe czarno-białych kafli

Z oryginalnym dominem planszówka „Queendomino" ma niewiele wspólnego. Bazuje co prawda na podobnej mechanice układania kafelków na stole, jednak zasady ma znacznie bardziej skomplikowane. Tu gracz tworzy królestwo. Starannie rozwija posiadane włości i nadzoruje złożoną średniowieczną gospodarkę. Często podejmuje decyzje, których skutki dopiero po kilku rundach odbijają mu się czkawką. W efekcie musi planować swoje działania kilka rund naprzód. Efekt? Produkcja nie nadaje się dla początkujących – dla stawiających pierwsze kroki w świecie planszówek przeznaczone jest bliźniacze „Kingdomino".

Publikacja: 15.05.2020 18:00

Królowe czarno-białych kafli

Foto: Rzeczpospolita

W zabawie mogą uczestniczyć dwie, trzy lub cztery osoby. Co rundę wybierają jedną z dostępnych płytek i następnie dokładają ją do swoich terytoriów tak, żeby przylegała krawędzią do przynajmniej jednej płytki tego samego typu. W ten sposób tworzą rozległe tereny, pola, lasy, łąki, wody, bagna, ale też kopalnie i miasta. Najczęściej są one źródłem pieniędzy, które można zarobić, wysyłając na miejsce poborcę podatkowego. Można też wznosić na nich budynki, a nawet przekupić smoka, by zniszczył gmachy należące do przeciwnika. Opcji jest dużo, ale nie na tyle dużo, by człowiek się w nich zgubił.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Plus Minus
„Marvel Zombies”: Nikt nam nie pomoże
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama