Reklama

W cyfrowych czasach plakat ma się świetnie

Międzynarodowe Biennale Plakatu – trwające właśnie w Warszawie – przypomina nam, że choć sztuczna inteligencja może dziś produkować obrazy, wciąż to artysta nadaje im znaczenie.

Publikacja: 05.09.2025 16:00

W górnym rzędzie od lewej: „Rom/ka”, Natalia Bugaj – złoty medal w konkursie głównym, „Digital Polit

W górnym rzędzie od lewej: „Rom/ka”, Natalia Bugaj – złoty medal w konkursie głównym, „Digital Politics”, Veera Kemppainen – złoty medal w konkursie tematycznym „Quo Vadis”, „Kremuliator”, Peter Bankov – srebrny medal w konkursie głównym. W dolnym rzędzie od lewej: „Quo Vadis”, Martyna Pazera – brązowy medal w konkursie „Quo Vadis”, „Quo Vadis?”, Alejandro Magallanes – wyróżnienie w konkursie „Quo Vadis”, „Stop Oppressing Women”, Huang Wf – wyróżnienie w konkursie głównym

Foto: materiały prasowe

Dwie równolegle zakreślone smugi światła, przypominające słoniowe kły, wyłaniają się z mroku i prowadzą spojrzenie kobiety, której profil przecina ich nasadę. Ten zaprojektowany do filmu „Pożegnanie z Afryką” plakat Mieczysława Wasilewskiego stanowi znakomity przykład sposobu, w jaki wyrazisty rysunek, skojarzenie, a zarazem aura tajemnicy budują napięcie przekazu i zainteresowanie przechodnia, dla którego przeznaczona jest ta „sztuka ulicy”.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Diana Brzezińska: Bachata i morderstwa
Plus Minus
„Gra w kości”: Święte kości
Plus Minus
„Przyjaciele muzeum”: Sztuka zdobywania darczyńców
Plus Minus
„Mafia: The Old Country”: Wyspa jak z krwawego obrazka
Plus Minus
„Lato 69”: Edukacja seksualna
Reklama
Reklama