Reklama

Joanna Parafianowicz: Między zyskiem a misją - o nieuczciwej konkurencji dla adwokatów i radców

Prawo nie upoważnia samorządów do walki z nieuczciwą konkurencją.

Aktualizacja: 23.05.2021 08:40 Publikacja: 23.05.2021 00:01

Joanna Parafianowicz: Między zyskiem a misją - o nieuczciwej konkurencji dla adwokatów i radców

Foto: Adobe Stock

Na rynku działa wiele podmiotów, które nazywają siebie firmami prawniczymi. Część z nich, korzystając, że określenie „kancelaria" nie jest zastrzeżone dla adwokatów i radców prawnych, ale budzi określone skojarzenia – nazywa się kancelariami. Niektóre deklarują świadczenie pomocy prawnej online, inne 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Niemal wszystkie obiecują swoim potencjalnym klientom: „rozwiążemy praktycznie wszystkie problemy", „mam wysoki wskaźnik wygranych spraw", „odzyskamy dla ciebie radość życia". Najpewniej żaden tego rodzaju podmiot nie jest prowadzony przez adwokatów lub radców prawnych, choć rzecz jasna wszystkie z nimi współpracują. Inaczej tego rodzaju działalność nie miałaby racji bytu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Dwa lata rządu, czyli zawiedzione nadzieje
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Czy lekcje, przekazywane nam przez autorytety, są prawdziwe?
Opinie Prawne
Michał Bieniak: Co mają wspólnego żurek, ziobro i środa?
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Kto odpowiada za brzydkie napisy w WC?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Wczasowa łódka konna, czyli o zakazie reklamy alkoholu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama