Dietmar Voggenreiter: Wraz ze wzrostem sprzedaży zwiększa się konkurencja między producentami droższych aut

Wraz ze wzrostem sprzedaży zwiększa się konkurencja między producentami droższych aut, głównie trzech niemieckich marek: BMW, Mercedes i Audi – mówi Dietmar Voggenreiter, wiceprezes Audi AG.

Publikacja: 12.04.2016 21:00

Dietmar Voggenreiter: Wraz ze wzrostem sprzedaży zwiększa się konkurencja między producentami droższych aut

Foto: Bloomberg

Rz: W 2015 roku Audi wykonało swoje sprzedażowe plany zakładane na 2018 rok. Czy te plany były niedoszacowane, czy Audi miało tak dobry rok?

Rzeczywiście, w 2015 roku mieliśmy w planach sprzedaż 1,5 mln aut, która okazała się o 300 tys. większa. Było to możliwe, bo mamy trafioną ofertę i odpowiednią globalną strategię, „trzy filary": Stany Zjednoczone, Europa i Azja, w tym przede wszystkim Chiny. Tymczasem nikt nie przewidywał, że popyt w Europie okaże się taki silny, a rynek rzeczywiście odbudował się po kryzysie finansowym. Na rynku amerykańskim udało nam się po raz pierwszy przekroczyć 200 tys. sprzedanych aut. W Chinach nasza sprzedaż też rośnie szybciej niż rynek. W tym kraju akurat był to dla nas rok konsolidacji, dokonaliśmy przeglądu strategii, odchodząc między innymi od polityki rabatowej.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację