Reklama

Grzegorz Buczkowski: Przełom w myśleniu o ubezpieczeniach

Odchodzimy od rozwiązań ultraliberalnych, według których głównym napędem całego rynku ma być wyłącznie zysk – mówi Mateuszowi Pawlakowi zarządzający Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych SKOK i szef AMICE Grzegorz Buczkowski.

Aktualizacja: 19.07.2016 19:46 Publikacja: 19.07.2016 19:29

Rz: Został pan właśnie szefem jednego z największych zrzeszeń rynku ubezpieczeniowego na świecie. AMICE to organizacja skupiająca ubezpieczycieli wzajemnych, którzy u nas mają zaledwie 5 proc. rynku.

Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych mają długą tradycję i to w zasadzie od nich zaczął się rynek ubezpieczeniowy. U nas ten rodzaj ochrony został zlikwidowany w czasie PRL i trudno mu się odrodzić. TUWy potrzebują czasu, żeby zbudować swoją pozycję na rynku. Nie rozwijają się tak jak inne towarzystwa ubezpieczeniowe. Nie wchodzi inwestor z dużym kapitałem i nie podbija rynku. TUW rozwija się organicznie i powoli, przyjmując członków w swoje szeregi. Członkowie TUW stają się udziałowcami towarzystwa, więc decydują sami o jego polityce finansowej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama