Do końca tego roku miliard użytkowników Facebooka otrzyma uproszczone narzędzia do zarządzania tym, co i w jaki sposób udostępniają w serwisie. W prawym górnym rogu ma się pojawić specjalne menu. Aby zmienić ustawienia prywatności – kto widzi, na których zdjęciach jesteśmy, lub kto się może z nami komunikować – nie trzeba będzie przekopywać się przez kolejne podstrony.
Choć nowinka na pierwszy rzut oka wygląda na drobną, w rzeczywistości jest dla Facebooka i jego użytkowników niezwykle ważna. Otwiera bowiem firmie drogę do skonstruowania własnej wyszukiwarki i łatwiejszego sprzedawania informacji o użytkownikach reklamodawcom.
W nowym menu znalazły się opcje pozwalające ograniczyć widoczność publikowanych treści niektórym osobom lub grupom osób, ustawienia możliwości kontaktowania się z nami oraz blokowania irytujących użytkowników.
– To nowe menu zawiera ustawienia najczęściej wykorzystywane przez większość ludzi – mówi ABC News Nicky Jackson Colaco z Facebooka.