Reklama

Wojna na czytniki e-książek

Obniżka ceny Kindle’a ma odwrócić uwagę od iPadów. Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej

Publikacja: 31.07.2010 01:23

W pamięci Kindle’a zmieści się ponad 3,5 tys. książek. Większość tytułów kosztuje niecałe 10 dolarów

W pamięci Kindle’a zmieści się ponad 3,5 tys. książek. Większość tytułów kosztuje niecałe 10 dolarów

Foto: AP

Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej producentów czytników książek i komputerów typu tablet. Zaprezentowana właśnie nowa generacja urządzenia Kindle kosztuje zaledwie 139 dolarów.

– Z taką ceną to zaczyna być produkt masowy – mówi Agencji Reuters Jeff Bezos, szef Amazona. – Chcemy trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Sprzedaliśmy miliony egzemplarzy poprzedniej generacji Kindle’a i sprzedamy miliony nowych. A przy takiej skali mamy możliwości obniżki cen na etapie produkcji.

Nowa wersja Kindle’a jest o 21 proc. mniejsza i 15 proc. lżejsza niż poprzedni model. Urządzenie ma sześciocalowy ekran w technologii e-Ink o wysokim kontraście i niskim zużyciu energii. Jedno ładowanie wystarczy na miesiąc pracy. Standardowy model z modemem GSM (działającym w ponad 100 krajach świata) kosztuje 189 dolarów. 139 dolarów to cena wersji wyposażonej tylko w łącze Wi-Fi. Zdaniem analityków rynku, aby produkt miał szansę stać się masowym, cena nie powinna być wyższa niż 99 dolarów.

Kindle jest o kilkanaście dolarów tańszy od konkurencyjnych urządzeń Sony Reader i Barnes & Noble Nook. Świetnie się sprzedający tablet Apple iPad (ponad 3 mln egzemplarzy od premiery) kosztuje w najtańszej wersji 499 dolarów, ma jednak kolorowy dotykowy ekran i więcej funkcji.

Obniżka ceny czytnika zaskoczyła analityków. – To sugeruje, że Amazon nie zamierza opuścić rynku takich urządzeń i koncentrować się wyłącznie na sprzedaży e-książek – komentuje James McQuivey z Forrestera.

Reklama
Reklama

– Skupiamy się zarówno na jednym, jak i na drugim – zapowiada Bezos. – Przy takiej cenie ludzie kupią kilka sztuk nowego Kindle’a do domu.

Jeff Bezos zaprzeczył natomiast domysłom, że Amazon szykuje udoskonaloną wersję gadżetu, która konkurowałaby z tabletami takimi jak iPad. – To jest trzecia generacja Kindle’a, będziemy mieli i czwartą, i piątą, i dziesiątą, i dwudziestą – obwieścił Bezos.

[ramka]www

Nowy czytnik można obejrzeć w sieci

[link=http://www.amazon.com]www.amazon.com[/link][/ramka]

Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej producentów czytników książek i komputerów typu tablet. Zaprezentowana właśnie nowa generacja urządzenia Kindle kosztuje zaledwie 139 dolarów.

– Z taką ceną to zaczyna być produkt masowy – mówi Agencji Reuters Jeff Bezos, szef Amazona. – Chcemy trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Sprzedaliśmy miliony egzemplarzy poprzedniej generacji Kindle’a i sprzedamy miliony nowych. A przy takiej skali mamy możliwości obniżki cen na etapie produkcji.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama