Reklama

Wojna na czytniki e-książek

Obniżka ceny Kindle’a ma odwrócić uwagę od iPadów. Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej

Publikacja: 31.07.2010 01:23

W pamięci Kindle’a zmieści się ponad 3,5 tys. książek. Większość tytułów kosztuje niecałe 10 dolarów

W pamięci Kindle’a zmieści się ponad 3,5 tys. książek. Większość tytułów kosztuje niecałe 10 dolarów

Foto: AP

Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej producentów czytników książek i komputerów typu tablet. Zaprezentowana właśnie nowa generacja urządzenia Kindle kosztuje zaledwie 139 dolarów.

– Z taką ceną to zaczyna być produkt masowy – mówi Agencji Reuters Jeff Bezos, szef Amazona. – Chcemy trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Sprzedaliśmy miliony egzemplarzy poprzedniej generacji Kindle’a i sprzedamy miliony nowych. A przy takiej skali mamy możliwości obniżki cen na etapie produkcji.

Nowa wersja Kindle’a jest o 21 proc. mniejsza i 15 proc. lżejsza niż poprzedni model. Urządzenie ma sześciocalowy ekran w technologii e-Ink o wysokim kontraście i niskim zużyciu energii. Jedno ładowanie wystarczy na miesiąc pracy. Standardowy model z modemem GSM (działającym w ponad 100 krajach świata) kosztuje 189 dolarów. 139 dolarów to cena wersji wyposażonej tylko w łącze Wi-Fi. Zdaniem analityków rynku, aby produkt miał szansę stać się masowym, cena nie powinna być wyższa niż 99 dolarów.

Kindle jest o kilkanaście dolarów tańszy od konkurencyjnych urządzeń Sony Reader i Barnes & Noble Nook. Świetnie się sprzedający tablet Apple iPad (ponad 3 mln egzemplarzy od premiery) kosztuje w najtańszej wersji 499 dolarów, ma jednak kolorowy dotykowy ekran i więcej funkcji.

Obniżka ceny czytnika zaskoczyła analityków. – To sugeruje, że Amazon nie zamierza opuścić rynku takich urządzeń i koncentrować się wyłącznie na sprzedaży e-książek – komentuje James McQuivey z Forrestera.

Reklama
Reklama

– Skupiamy się zarówno na jednym, jak i na drugim – zapowiada Bezos. – Przy takiej cenie ludzie kupią kilka sztuk nowego Kindle’a do domu.

Jeff Bezos zaprzeczył natomiast domysłom, że Amazon szykuje udoskonaloną wersję gadżetu, która konkurowałaby z tabletami takimi jak iPad. – To jest trzecia generacja Kindle’a, będziemy mieli i czwartą, i piątą, i dziesiątą, i dwudziestą – obwieścił Bezos.

[ramka]www

Nowy czytnik można obejrzeć w sieci

[link=http://www.amazon.com]www.amazon.com[/link][/ramka]

Najnowsze posunięcie internetowej księgarni Amazon może być początkiem wojny cenowej producentów czytników książek i komputerów typu tablet. Zaprezentowana właśnie nowa generacja urządzenia Kindle kosztuje zaledwie 139 dolarów.

– Z taką ceną to zaczyna być produkt masowy – mówi Agencji Reuters Jeff Bezos, szef Amazona. – Chcemy trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Sprzedaliśmy miliony egzemplarzy poprzedniej generacji Kindle’a i sprzedamy miliony nowych. A przy takiej skali mamy możliwości obniżki cen na etapie produkcji.

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama