Nowe firmy to bowiem nie tylko dodatkowe dochody z podatków, ale również miejsca pracy dla mieszkańców.
Najważniejszym majątkiem, jaki gmina może zaoferować biznesowi, są oczywiście jej tereny. Należy je jednak odpowiednio przygotować. Jak tego dokonać? Najlepiej oczywiście zacząć od planowania przestrzennego.
Jednak samo przygotowanie nieruchomości nie wystarczy. Trzeba je jeszcze umiejętnie sprzedać. Kluczem do tego jest dobrze sporządzona oferta. Standardem są foldery zawierające dokładny opis terenu z jego danymi technicznymi i parametrami, opatrzony kolorowymi zdjęciami. Taki folder powinien być sporządzony nie tylko po polsku, ale także w językach obcych. Do prezentacji terenów inwestycyjnych znakomicie nadają się strony internetowe urzędu.
Ważna jest również dbałość o firmy, które w gminie już funkcjonują. Nic tak bowiem nie kreuje dobrego klimatu dla nowych przedsięwzięć, jak zadowolenie przedsiębiorców, którzy w danym rejonie prowadzą działalność. Dlatego warto dbać o to, aby prowadzący biznes mogli liczyć na pomoc władz lokalnych nie tylko w procesie inwestycyjnym, ale także w rozwiązywaniu problemów powstających podczas ich codziennej działalności. Usatysfakcjonowanie podmiotów, które na danym obszarze już działają, podnosi bowiem wiarygodność gminy (regionu) w oczach tych, którzy możliwość inwestycji dopiero rozważają.
[b]Czytaj więcej: