Reklama

Yahoo! przygotowuje się do wejścia do Polski

Sieciowy gigant z USA potwierdza wejście na polski rynek – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. – Produkty i usługi Yahoo! wkrótce pojawią się na polskim rynku – powiedział „Rz” Zhengxi Danard, szef marketingu Yahoo! na Europę Wschodnią

Publikacja: 06.06.2008 09:20

Yahoo! przygotowuje się do wejścia do Polski

Foto: AFP

– Polski rynek internetowy rośnie bardzo szybko, przyglądamy mu się uważnie - dodał Danard.

Jakie konkretnie usługi zaoferuje u nas amerykański gigant, wciąż nie wiadomo. Oprócz jednego z najpopularniejszych na świecie portali Yahoo! udostępnia pocztę elektroniczną, mapy, wyszukiwarki, komunikator, a także serwisy tzw. społecznościowe, jak np. Flickr, służący do publikacji w sieci własnych zdjęć.

660 mln dol. wyniósł zysk netto Yahoo! w 2007 r. To znacznie mniej niż w 2005 r., kiedy firma zarobiła 1,9 mld dol.

Zdaniem Magdy Borowik, analityka firmy IDC Polska, właśnie ta usługa zostanie wprowadzona w Polsce przez amerykański koncern. – Flickr nie ma u nas odpowiednika. Podobne serwisy, np. Fotka.pl, to bardziej portale towarzyskie niż narzędzia do udostępniania zdjęć – komentuje. Według informacji „Rz” Yahoo! może otworzyć w Polsce portal, który miałby konkurować z mającą 14 mln użytkowników Naszą-Klasą.pl. Miałyby o tym świadczyć informacje o poszukiwaniu przez amerykańskiego giganta polskich pracowników do prowadzenia takiego portalu. Altay Ural z Yahoo! w rozmowie z „Rz” nie chciał tego potwierdzić. Maciej Popowicz, twórca Naszej-Klasy, nie obawia się jednak konkurencji. – Nie ma chyba takiego gracza, którego pojawienie się na polskim rynku mogłoby zagrozić naszej pozycji – stwierdził.

Polska to trudny rynek dla internetowych gigantów. Ich debiuty w naszym kraju do tej pory kończyły się porażkami. Działający u nas od 2005 roku serwis aukcyjny eBay nie zagroził pozycji Allegro. Z kolei uruchomiony w grudniu serwis AOL, który miał być konkurencją największych portali informacyjnych, nie mieści się nawet w pierwszym tysiącu zestawienia najpopularniejszych witryn w Polsce.

Reklama
Reklama

Wkrótce Yahoo! może być przedmiotem jednej z największych transakcji w branży. W lutym firma odrzuciła ofertę przejęcia przez Microsoft za ponad 45 mld dol. Część akcjonariuszy jest jednak niezadowolona z tej decyzji. Jeden z nich, miliarder Carl Icahn, zapowiedział usunięcie szefa Yahoo! Jerry’ego Yanga ze stanowiska, by transakcję doprowadzić do końca.

– Polski rynek internetowy rośnie bardzo szybko, przyglądamy mu się uważnie - dodał Danard.

Jakie konkretnie usługi zaoferuje u nas amerykański gigant, wciąż nie wiadomo. Oprócz jednego z najpopularniejszych na świecie portali Yahoo! udostępnia pocztę elektroniczną, mapy, wyszukiwarki, komunikator, a także serwisy tzw. społecznościowe, jak np. Flickr, służący do publikacji w sieci własnych zdjęć.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama