Yahoo! przygotowuje się do wejścia do Polski

Sieciowy gigant z USA potwierdza wejście na polski rynek – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. – Produkty i usługi Yahoo! wkrótce pojawią się na polskim rynku – powiedział „Rz” Zhengxi Danard, szef marketingu Yahoo! na Europę Wschodnią

Publikacja: 06.06.2008 09:20

Yahoo! przygotowuje się do wejścia do Polski

Foto: AFP

– Polski rynek internetowy rośnie bardzo szybko, przyglądamy mu się uważnie - dodał Danard.

Jakie konkretnie usługi zaoferuje u nas amerykański gigant, wciąż nie wiadomo. Oprócz jednego z najpopularniejszych na świecie portali Yahoo! udostępnia pocztę elektroniczną, mapy, wyszukiwarki, komunikator, a także serwisy tzw. społecznościowe, jak np. Flickr, służący do publikacji w sieci własnych zdjęć.

660 mln dol. wyniósł zysk netto Yahoo! w 2007 r. To znacznie mniej niż w 2005 r., kiedy firma zarobiła 1,9 mld dol.

Zdaniem Magdy Borowik, analityka firmy IDC Polska, właśnie ta usługa zostanie wprowadzona w Polsce przez amerykański koncern. – Flickr nie ma u nas odpowiednika. Podobne serwisy, np. Fotka.pl, to bardziej portale towarzyskie niż narzędzia do udostępniania zdjęć – komentuje. Według informacji „Rz” Yahoo! może otworzyć w Polsce portal, który miałby konkurować z mającą 14 mln użytkowników Naszą-Klasą.pl. Miałyby o tym świadczyć informacje o poszukiwaniu przez amerykańskiego giganta polskich pracowników do prowadzenia takiego portalu. Altay Ural z Yahoo! w rozmowie z „Rz” nie chciał tego potwierdzić. Maciej Popowicz, twórca Naszej-Klasy, nie obawia się jednak konkurencji. – Nie ma chyba takiego gracza, którego pojawienie się na polskim rynku mogłoby zagrozić naszej pozycji – stwierdził.

Polska to trudny rynek dla internetowych gigantów. Ich debiuty w naszym kraju do tej pory kończyły się porażkami. Działający u nas od 2005 roku serwis aukcyjny eBay nie zagroził pozycji Allegro. Z kolei uruchomiony w grudniu serwis AOL, który miał być konkurencją największych portali informacyjnych, nie mieści się nawet w pierwszym tysiącu zestawienia najpopularniejszych witryn w Polsce.

Wkrótce Yahoo! może być przedmiotem jednej z największych transakcji w branży. W lutym firma odrzuciła ofertę przejęcia przez Microsoft za ponad 45 mld dol. Część akcjonariuszy jest jednak niezadowolona z tej decyzji. Jeden z nich, miliarder Carl Icahn, zapowiedział usunięcie szefa Yahoo! Jerry’ego Yanga ze stanowiska, by transakcję doprowadzić do końca.

– Polski rynek internetowy rośnie bardzo szybko, przyglądamy mu się uważnie - dodał Danard.

Jakie konkretnie usługi zaoferuje u nas amerykański gigant, wciąż nie wiadomo. Oprócz jednego z najpopularniejszych na świecie portali Yahoo! udostępnia pocztę elektroniczną, mapy, wyszukiwarki, komunikator, a także serwisy tzw. społecznościowe, jak np. Flickr, służący do publikacji w sieci własnych zdjęć.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie