Półroczny zysk netto niemieckiego koncernu Axel Springer spadł w I półroczu o prawie połowę, do 267,3 mln euro. Powody są podobne, jak u innych konkurentów: niższe przychody z reklam, słabsza sprzedaż tytułów w Europie Wschodniej oraz niekorzystne kursy walutowe.

Obroty Axla Springer spadły o 6,6 proc., do 1,26 mld euro. Spadek przychodów z reklam (o 13 proc. do 541,5 mln euro) zdołano tylko częściowo pokryć wzrostem popularności ogłoszeń w Internecie. Prezes Mathias Döpfner nie widzi jeszcze oznak poprawy na kluczowych dla firmy rynkach. Springer chce wykorzystać kryzys do wzmocnienia w Internecie.

Imperium Ruperta Murdocha, grupa News Corp, poniosła w ostatnim roku (do 30 czerwca) stratę netto 3,4 mld dolarów, po zysku 5,4 mld dol. rok temu. Tak duża różnica wynika z deprecjacji o 8,9 mld dol. wartości świeżo kupionych aktywów, zwłaszcza dziennika „WSJ”. Do tego doszły odpisy 312 mln dolarów. Zysk operacyjny zmalał do 3,6 mld z 5,3 mld.

Z kolei europejska grupa prasowa Mecom., współwłaściciel wydawcy „Rzeczpospolitej”, poinformowała o ustabilizowaniu się rynku reklam i ogłoszeń, po dołku w lutym. Pomimo to po sześciu miesiącach jej przychody z tego tytułu zmalały o 22 proc.

– Wprawdzie bezpośrednia przyszłość wygląda niepewnie, ale jestem przekonany, że Mecom tworzy solidną podstawę na przyszłość – stwierdził szef rady nadzorczej Alasdair Locke. Mecom zamierza zaoszczędzić w tym roku 100 mln euro.