W kategorii Press statuetka Złotego Bębna trafiła do warszawskiej agencji Leo Burnett, za reklamę "Oczy 1" promującą markę Max Factor koncernu Procter & Gamble. Jej autorem jest Martin Winther. Na short liście w tej kategorii były jeszcze trzy layouty tej reklamy.

W kategorii Film nagroda Silver Drum trafiła do polskiej agencji McCann Erickson za spot pt. "Waza" przygotowany dla Porozumienia "Dzieci pod ochroną" w ramach akcji "Bicie jest głupie". Kreatywnymi tego spotu byli: Iwona Kluszczyńska, Teresa Biernacka i Wojciech Dagiel. Na krótkiej liście był jeszcze spot ”Ulica” - z tej samej kampanii.

W kategorii Outdoor spośród 17 prac na short liście były dwie z Polski – obie autorstwa Change Integrated przygotowane dla polskiego oddziału WWF w ramach akcji "Daj śmieciom drugą szansę. Naucz się je segregować". Jedna z nich zdobyła Silver Drum. Nagrodzono instalacje artysty Ivo Nikicia stworzone ze śmieci: plastiku, metalu i szkła. Usytuowane w różnych punktach Warszawy rzucały cienie układające się w kształt różnych przedmiotów, co symbolizowało, że posegregowane śmieci mogą dostać drugie życie. Ze strony Change Integrated za nagrodzoną kampanię odpowiadają Jakub Korolczuk i Ryszard Sroka.

Polacy zdobyli też nagrody w kategorii - Public relations. Trzy polskie projekty nagrodzono Srebrnymi Bębnami: ”Polski dzień przytulania” dla Hoop Coli zrealizowany przez Ciszewski PR, ”A Mate From The Past. 1944 live” agencji San Markos dla działu promocji Urzędu Miasta Warszawy i ”Bój o bezpieczeństwo” On Board PR dla NSZZ ”Solidarność”. W piątek podczas finałowej gali festiwalu ogłoszono, że Agencją Reklamową 2009 Roku została Leo Burnett Beirut.