Reklama

Cyfrowe kablówki

Z cyfrowej telewizji korzysta już jedna trzecia abonentów sieci kablowych w Polsce – wynika z szacunków „Rz”

Publikacja: 03.03.2010 02:41

Około 60 tys. nowych klientów zdobyło w 2009 r. dziewięć największych sieci kablowych – wynika z danych zebranych przez „Rz”. Na koniec grudnia obsługiwały one 3,219 mln abonentów. Przyrost jest niewielki, ale zgodnie ze strategią operatorów coraz większa część klientów korzysta z więcej niż jednej usługi.

W 2009 r. najlepiej sprzedawała się telewizja cyfrowa (DTV). W efekcie około jednej trzeciej abonentów sieci kablowych korzysta już z cyfrowej telewizji. Przybyło ich przez rok 315,5 tys. W tym samym czasie liczba abonentów korzystających z telewizji analogowej skurczyła się o 410,8 tys.

Kablówki rozpychają się też na rynku stacjonarnego dostępu do Internetu: zdobyły 210,2 tys. użytkowników tej usługi, ponad dwa razy więcej niż Telekomunikacja Polska.

[wyimek]3,2 mln abonentów miały na koniec 2009 r. największe kablówki[/wyimek]

Pierwsza trójka rankingu największych sieci kablowych się nie zmieniła. Nadal pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje UPC Polska (ponad 1,090 mln), a za nim plasują się Vectra (753 tys.) oraz Multimedia Polska (673,1 tys.).

Reklama
Reklama

Strategia polegająca na sprzedaży usług w pakietach przekłada się na wyniki firm. Przychody UPC urosły w 2009 r. o prawie 15 proc., do 866 mln zł, Multimediów – o 10 proc., do 526,3 mln zł, a Astera o 7,7 proc., do ok. 420 mln zł.

Multimedia, po roku przerwy, znów szykują się do przejęć. Według prezesa Andrzeja Rogowskiego spółka może kupić sieć z kilkudziesięcioma tysiącami abonentów. Z jego obserwacji wynika, że oczekiwania cenowe sprzedających spadły. – Zmianę ich podejścia wymusiły w pewnym stopniu działania TP i grupy Polsat, które wchodzą na kolejne rynki z szerszą ofertą usług. Dla części małych firm to moment, aby zdecydować, czy inwestować dalej czy pozbyć się biznesu – powiedział Rogowski.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama