Około 60 tys. nowych klientów zdobyło w 2009 r. dziewięć największych sieci kablowych – wynika z danych zebranych przez „Rz”. Na koniec grudnia obsługiwały one 3,219 mln abonentów. Przyrost jest niewielki, ale zgodnie ze strategią operatorów coraz większa część klientów korzysta z więcej niż jednej usługi.
W 2009 r. najlepiej sprzedawała się telewizja cyfrowa (DTV). W efekcie około jednej trzeciej abonentów sieci kablowych korzysta już z cyfrowej telewizji. Przybyło ich przez rok 315,5 tys. W tym samym czasie liczba abonentów korzystających z telewizji analogowej skurczyła się o 410,8 tys.
Kablówki rozpychają się też na rynku stacjonarnego dostępu do Internetu: zdobyły 210,2 tys. użytkowników tej usługi, ponad dwa razy więcej niż Telekomunikacja Polska.
[wyimek]3,2 mln abonentów miały na koniec 2009 r. największe kablówki[/wyimek]
Pierwsza trójka rankingu największych sieci kablowych się nie zmieniła. Nadal pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje UPC Polska (ponad 1,090 mln), a za nim plasują się Vectra (753 tys.) oraz Multimedia Polska (673,1 tys.).