[b]Więcej informacji w naszym branżowym serwisie o telekomunikacji [link=http://www.rp.pl/temat/484984.html" target="_blank"][b]rpkom.pl[/b][/link][/b]
W stosunku do obowiązującej do tej pory oferty obniżki cen wynoszą od ok. 10 proc. do 25 proc. w zależności od wybranej prędkości transmisji danych oraz długości umowy lojalnościowej.
- Dzięki obniżce cen zagospodarujemy nowe obszary rynku i pozyskamy tych klientów, którzy do tej pory nie korzystali z Internetu, bo uważali, że cena jest zbyt wysoka. Spodziewamy się pełnego przełożenia nowych ofert na wzrost liczby klientów w przyszłym roku – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej.
Do końca roku z nowej oferty będą mogli skorzystać zarówno nowi, jak i dotychczasowi klienci usług internetowych TP (od 11 października). We wszystkich wariantach usług obowiązuje promocja w postaci dwóch miesięcy za darmo. Od stycznia 2011 r. z przejścia na nową ofertę będą mogli skorzystać tylko ci abonenci, którzy zdecydują się na zwiększenie przepływności łącza, co w niektórych przypadkach będzie oznaczało również wyższy abonament. Na początku przyszłego roku TP zamierza wprowadzić oferty o nowych przepływnościach 40-80 Mb/s opartych na technologii VDSL2. Ich zasięg będzie jednak ograniczony do wybranych miast, gdzie TP zdąży zmodernizować swoją infrastrukturę.
- Nową ofertę mogliśmy wprowadzić na rynek dzięki porozumieniu z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, który zmienił zasady ustalanie ceny dostępu do naszej sieci, z której korzystają nasi konkurenci. Dotychczasowy model ustalania ceny powodował, że na każdą naszą ofertę konkurenci mogli odpowiedzieć niższą ceną – powiedział Maciej Witucki.