Reklama
Rozwiń
Reklama

Festiwalowe rozwody ze sponsorami

Open'er Festival bez Heinekena, Live Festival bez Coca-Coli. To nie ostatnie rozstania w festiwalowym świecie, które jednak według ekspertów mocniej branży nie zaszkodzą.

Publikacja: 14.07.2014 15:47

Coraz bardziej wysycha strumień pieniędzy sponsorów płynący do świata festiwali. Jak wynika z nieoficjalnych informacji tygodnika „Bloomberg BusinessWeek Polska", od przyszłego roku mBank nie będzie głównym sponsorem OFF Festivalu w Katowicach – tak mówią anonimowo menedżerowie banku.

Sponsor, choć nie zaprzecza tym informacjom, zarzeka się, że na razie decyzje nie zapadły. – Do tej pory wszystkie nasze umowy z OFF Festivalem były negocjowane i podpisywane osobno dla każdej edycji. Tak samo jest teraz. O dalszej współpracy bank zdecyduje po zakończeniu tegorocznej edycji festiwalu – mówi nam Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. Jak dodaje, takie decyzje zapadają standardowo przed końcem roku, w trakcie planowania budżetu na kolejny okres.

Dopiero przesądzona zostanie także sprawa głównego sponsora przyszłorocznego Orange Warsaw Festival, na którym w tym roku gościło 110 tys. osób. Na razie trwa podsumowywanie tegorocznej edycji.

Dla sponsora uczestniczenie w takiej imprezie oznacza ogromne koszty. Firmy nie chcą o nich mówić, ale z naszych informacji wynika, że zazwyczaj tytularny sponsor imprezy zapewnia finansowanie ok. trzech–czterech tzw. headlinerów, czyli najbardziej popularnych zespołów muzycznych gromadzących najwięcej publiczności. Każdy taki występ to koszt rzędu kilkuset tysięcy euro.

Powodem rezygnacji ze sponsoringu tytularnego  muzycznych wydarzeń bywa też chęć zmiany komunikacji z klientami oraz wyczerpanie się tej formuły.

Reklama
Reklama

-Więcej w tygodniku „Bloomberg BusinessWeek Polska".

Coraz bardziej wysycha strumień pieniędzy sponsorów płynący do świata festiwali. Jak wynika z nieoficjalnych informacji tygodnika „Bloomberg BusinessWeek Polska", od przyszłego roku mBank nie będzie głównym sponsorem OFF Festivalu w Katowicach – tak mówią anonimowo menedżerowie banku.

Sponsor, choć nie zaprzecza tym informacjom, zarzeka się, że na razie decyzje nie zapadły. – Do tej pory wszystkie nasze umowy z OFF Festivalem były negocjowane i podpisywane osobno dla każdej edycji. Tak samo jest teraz. O dalszej współpracy bank zdecyduje po zakończeniu tegorocznej edycji festiwalu – mówi nam Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. Jak dodaje, takie decyzje zapadają standardowo przed końcem roku, w trakcie planowania budżetu na kolejny okres.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama