Materiały nie zostały oznaczone jako reklamy. - To niezgodna z prawem praktyka. Za wprowadzanie czytelników w błąd Prezes UOKiK nałożył na wydawcę gazet, spółkę Express Media karę w wysokości blisko 13 tys. zł – podano.

Chodziło o materiały w dodatkach „Dbaj o zdrowie" dokładanych do obu tytułów. - Postępowanie wykazało, że w dodatkach tych publikowano artykuły sponsorowane dotyczące usług medycznych wykonywanych przez reklamodawców, które nie różniły się wyglądem od materiałów redakcyjnych. W tekstach znajdowały się zwykle opisy problemów zdrowotnych i wypowiedzi specjalistów na temat odpowiednich usług medycznych. Brakowało jednak oznaczeń wskazujących na ich reklamowy charakter – podał UOKIK w komunikacie, upominając, że teksty reklamowe opłacone przez zewnętrzne firmy i przypominające materiały redakcyjne powinny być oznaczone specjalnym dopiskiem np. artykuł sponsorowany.

Po interwencji UOKiK wydawca oznaczył wspomniane materiały w wymagany przez urząd sposób. Jak podał Piotr Adamczewski, zastępca dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy, Express Media odwołało się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.