Reklama
Rozwiń
Reklama

Kara dla gazet za kryptoreklamy

„Express Bydgoski" i „Nowości – Dziennik Toruński" dostały od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów karę za artykuły sponsorowane.

Publikacja: 18.02.2015 13:52

Materiały nie zostały oznaczone jako reklamy. - To niezgodna z prawem praktyka. Za wprowadzanie czytelników w błąd Prezes UOKiK nałożył na wydawcę gazet, spółkę Express Media karę w wysokości blisko 13 tys. zł – podano.

Chodziło o materiały w dodatkach „Dbaj o zdrowie" dokładanych do obu tytułów. - Postępowanie wykazało, że w dodatkach tych publikowano artykuły sponsorowane dotyczące usług medycznych wykonywanych przez reklamodawców, które nie różniły się wyglądem od materiałów redakcyjnych. W tekstach znajdowały się zwykle opisy problemów zdrowotnych i wypowiedzi specjalistów na temat odpowiednich usług medycznych. Brakowało jednak oznaczeń wskazujących na ich reklamowy charakter – podał UOKIK w komunikacie, upominając, że teksty reklamowe opłacone przez zewnętrzne firmy i przypominające materiały redakcyjne powinny być oznaczone specjalnym dopiskiem np. artykuł sponsorowany.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama