Wchodzący w skład komunikacyjnego konglomeratu GroupM dom mediowy MEC obrócił w ubiegłym roku na polskim rynku 439 mln euro, czyli o 9 proc. wyższą kwotą niż rok wcześniej i – tak jak trok wcześniej - został liderem corocznego zestawienia Recma. Był jest domem mediowymo najwyższym zatrudnieniu: pracuje w nim 249 osób. Recma co roku podsumowuje obroty sieci domów mediowych na całym świecie. Za MEC, także jak w ubiegłym roku uplasował się z obrotami na poziomie 389 mln euro (wzrost aż o 25 proc.) MediaCom z tej samej GroupM zatrudniający 250 osób.

Dopiero na trzecim miejscu doszło do przetasowania: awansował na nie z czwartego om ZenithOptimedia (z grupy Publicis), wyprzedzając Starcom MV (także Publicis). ZenithOptimedia prowadzaił także winnym raporcie Recma oceniającym domy mediowe pod kątem ich skuteczności biznesowej i konkurencyjności w pozyskiwaniu budżetów mediowych: w ubiegłym roku zdobył do obsługi m.in. budżety reklamowe sieci Żabka (wcześniej obsługiwany przez OMD), L'Oreala czy Reckitt Benckiser. Całkowity budżet, jakim zarządzał w 2014 roku wynosił w rezultacie o 9 proc. więcej niż rok wcześniej i sięgał 277 mln euro przy zatrudnieniu na poziomie 135 osób.

Spadek obrotów w czołówce domów mediowych w Polsce odnotował tylko kolejny w zestawieniu Starcom: o 7 proc. do 257 mln euro, a Universal McCann na 11 miejscu miał obroty na poziomie tych z 2013 roku (69 mln euro). Pozostałe domy z czołówki odnotowały wzrosty. Za Starcomem uplasowały się w zestawieniu Recma: OMD, Carat, MIndshare, PHD, Havas Media, Initiative, wspominany Universal McCann, Maxus, Vizeum i Arena.