Reklama
Rozwiń
Reklama

Agencje pod presją

Wielcy reklamodawcy coraz powszechniej wybierają do obsługi swoich budżetów reklamowych tylko te domy i agencje mediowe, które zgadzają się podpisać umowy odraczające terminy płatności nawet o kilka miesięcy, choć standardem pozwalającym zleceniobiorcom prowadzić działalność bez przeszkód jest 30-dniowy termin płatności.

Publikacja: 08.07.2015 18:06

Agencje pod presją

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Temat powrócił wraz z zakończonym niedawno przetargiem kosmetycznej firmy Coty, której budżety obsługiwać będzie teraz na całym świecie dom mediowy ZenithOptimedia. W branży huczy, że Coty wpisało do warunków konkursu na dom mediowy aż 150-dniowe terminy płatności. Anna Czajkowska, rzeczniczka ZO w Polsce nie chce komentować tej informacji, nie odniosło się niej także Coty. Problemy z płatnościami to jednak nie nowy problem  dla agencji. – Generalnie wszystkie płatności w Polsce powinno się uiszczać w terminie 30-dniowym: w takim układzie płaci się pensje, podatki, czynsz czy inne opłaty. Tymczasem na rynku pojawiły się koncepcje, by terminy płatności  zawierane w umowach z agencjami wydłużać do 70-90, a nawet 120 i 150 dni. To oznacza, że firmy nawet przez kilka miesięcy kredytują rynkowych gigantów – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR zrzeszającego agencje reklamowe i domy mediowe działające w Polsce. Jak dodaje, z wieloma firmami stosującymi takie praktyki prowadzony jest dialog i często dochodzi do porozumienia. - Przed tego typu polityką małe i średnie przedsiębiorstwa chronią także zapisy stosownej ustawy, mimo, że mamy swobodę zawierania umów  – zauważa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Reklama
Reklama