Reklama
Rozwiń
Reklama

Niepełny obraz rynku reklamy ulicznej

Najprawdopodobniej nie będzie już pełnych danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej o wysokości wydatków reklamodawców na reklamę uliczną.

Publikacja: 12.08.2015 15:19

Niepełny obraz rynku reklamy ulicznej

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z IGRZ wycofała się jedna z trzech największych firm – Clear Channel Communication oraz mniejszy Cityboard Media. Przestały one także udostępniać izbie dane o przychodach ze sprzedaży. Clear Channel nie wyklucza, że tylko chwilowo.

„W związku z zaistniałą sytuacją niniejsza informacja o rynku (...) w drugim kwartale 2015 i dalej w pierwszym półroczu 2015 roku opiera się na danych netto dla tego okresu, które IGRZ otrzymała i pozyskała. Jest to ostatnie podsumowanie przygotowywane w tej formule. Kolejne zostanie opracowane na innych zasadach, o czym Izba poinformuje odrębnie" – zawiadomiła Izba.

Lech Kaczoń, prezes IGRZ pytany o powody wycofania się firm– odsyła do ich przedstawicieli.

W efekcie, podsumowując pierwsze półrocze br. IGRZ pierwszy raz nie podała pełnych przychodów branży, ale szacunki oparte o pozyskana przez siebie informacje. Szacuje, że w II kw. porównaniu z II kw. 2014 r. branża odnotowała 0,8-proc. spadek wpływów, a w I półroczu br. (w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej) – wzrost o 0,9 proc.

- Izba reprezentuje dzisiaj formalnie trzy czwarte rynku OOH. Same udziały w rynku dwóch członków, firm AMS i Stroeer wynoszą ponad 60 procent. Dane zaprezentowane w raporcie odnoszą się do porównywalnej liczby firm z pierwszego półrocza 2014 roku – wyjaśnia Lech Kaczoń.

Reklama
Reklama

Wyliczenia IGRZ co do wpływów firm działających w segmencie reklamy tranzytowej (na i w środku pojazdów komunikacji miejskiej) pozostają aktualne, ponieważ biznes ten jest domeną dwóch spółek na polskim rynku: AMS i Business Consulting. Wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej wyniosła w drugim kwartale 2015 roku kwotę w wysokości blisko 8 mln zł – podała Izba.

W całym półroczu wpływy tego segmentu wyniosły 11 mln zł, a Izba obserwuje „wzrost zainteresowania rynku i reklamodawców tą formą reklamy".

Według IGRZ, w 2014 r. firmy reklamy zewnętrznej osiągnęły 448,5 mln zł przychodów, podobnie jak w 2013 r. Po latach spadków, branża notować miała stabilizację.

Dane o branży podają także domy mediowe w raportach o rynku reklamy.

Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama