Książki bez konkurencji

Jako najbardziej pożądany prezent wskazuje je niemal co drugi Polak. W innych krajach ważniejsza jest gotówka.

Publikacja: 03.12.2015 21:00

Książki bez konkurencji

Foto: 123RF

Wyjątkowe powodzenie książek na listach prezentowych Polaków jest o tyle zaskoczeniem, że ich sprzedaż systematycznie spada. Z ostatniej edycji badania Biblioteki Narodowej wynika, że 41,7 proc. Polaków przeczytało w ciągu roku przynajmniej jedną książkę. Dane są minimalnie lepsze niż w poprzedniej edycji, ale pokazują spadek zainteresowania książkami.

Moda na ich kupowanie eksploduje w sezonie bożonarodzeniowym. To prezent odpowiedni dla wielu grup wiekowych, dostępny cenowo, można też przygotować się na taką okazję odpowiednio wcześniej. Według świątecznego raportu Deloitte aż 46 proc. Polaków uważa książki za najbardziej pożądany prezent, co daje też naszemu krajowi miejsce w małej grupie preferujących właśnie książki, a nie gotówkę. Duńczycy, Włosi i Brytyjczycy wskazali podobnie jak my, podczas gdy pozostali wolą dostać pieniądze.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane