Komórki zagarną jedną trzecią całej reklamy

W tym roku wydatki na reklamy zwiększą się na świecie jeszcze o 4,5 proc., w przyszłym tempo wzrostu zwolni i sięgnie 4,2 proc. – prognozuje Światowe Stowarzyszenie badań nad Reklamą WARC. Na koniec tego roku reklama mobilna pochłonie jedną trzecią całego rynku.

Publikacja: 03.11.2016 16:22

Komórki zagarną jedną trzecią całej reklamy

Foto: AFP

Będzie to skutek spodziewanych spowolnień na ośmiu wielkich rynkach reklamy, w tym na amerykańskim i chińskim. – kampania prezydencja w USA i letnie Igrzyska Olimpijskie w Brazylii w tym roku pobudziły rynek amerykański inne, ale już przyszły rok pozbawiony takich wielkich wydarzeń, przyniesie ochłodzenie nastrojów – podaje WARC.

Największymi wzrostami będą się mogły pochwalić w tym i przyszłym roku Indie, gdzie firmy wydadzą na reklamę w tym roku o 13,3 proc. więcej niż w ubiegłym, a w przyszłym – o 13,4 proc. więcej. Dobrze będą sobie radzić także pozostałe rynki BRIC: Chiny (7,1 proc. wzrostu w 2017 r.), Rosja (6,1 proc.) oraz Brazylia (2,1 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama