Komórki zagarną jedną trzecią całej reklamy

W tym roku wydatki na reklamy zwiększą się na świecie jeszcze o 4,5 proc., w przyszłym tempo wzrostu zwolni i sięgnie 4,2 proc. – prognozuje Światowe Stowarzyszenie badań nad Reklamą WARC. Na koniec tego roku reklama mobilna pochłonie jedną trzecią całego rynku.

Publikacja: 03.11.2016 16:22

Komórki zagarną jedną trzecią całej reklamy

Foto: AFP

Będzie to skutek spodziewanych spowolnień na ośmiu wielkich rynkach reklamy, w tym na amerykańskim i chińskim. – kampania prezydencja w USA i letnie Igrzyska Olimpijskie w Brazylii w tym roku pobudziły rynek amerykański inne, ale już przyszły rok pozbawiony takich wielkich wydarzeń, przyniesie ochłodzenie nastrojów – podaje WARC.

Największymi wzrostami będą się mogły pochwalić w tym i przyszłym roku Indie, gdzie firmy wydadzą na reklamę w tym roku o 13,3 proc. więcej niż w ubiegłym, a w przyszłym – o 13,4 proc. więcej. Dobrze będą sobie radzić także pozostałe rynki BRIC: Chiny (7,1 proc. wzrostu w 2017 r.), Rosja (6,1 proc.) oraz Brazylia (2,1 proc.).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych