Oferty z wideo w sieci obrastają w reklamy

Internetowe serwisy nadawców telewizyjnych (Player, Ipla, TVP Vod) zamieszczają już prawie tyle reklam, co tradycyjne telewizje – wynika z danych MEC. W marcu było to średnio 7 minut na godzinę.

Aktualizacja: 03.05.2017 20:51 Publikacja: 03.05.2017 20:15

Oferty z wideo w sieci obrastają w reklamy

Foto: 123RF

Gros internautów, podobnie jak widzowie telewizyjni, stara się te reklamy przeczekiwać w innym pomieszczeniu albo (jeśli serwis na to pozwala, taką opcję ma np. YouTube) przewijać je, ale reklamodawcy i tak doceniają serwisy VoD w sieci, bo pozwalają im „dobudować" w internecie grupę młodszych odbiorców dla ich kampanii promocyjnych. – Kampanie w serwisach VOD rzeczywiście najczęściej służą dobudowaniu zasięgu tych telewizyjnych – szczególnie w młodych grupach, a więc wśród użytkowników będących tzw. light-viewerami (czyli mało oglądającymi – red.) tradycyjnej telewizji. Do niedawna choćby koszty produkcji spotów sprawiały, że przygotowanie kreacji kampanii tylko do internetu mogło nie być dla reklamodawców opłacalne. Dziś produkcja wideo bardzo tanieje. I – co pewnie ważniejsze – oglądanie w sieci się upowszechnia, a każdy niemal wydawca chce zbić na tym kapitał – mówi Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i badań rynku w agencji MEC.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama