25,3 mld złotych wyniosła wartość polskiego rynku komórkowego w 2009 r. – wynika z najnowszego raportu firmy Audytel. W porównaniu z 2008 r. spadek wyniósł tylko 2,5 proc., ale to pierwszy spadek w historii polskiego rynku telefonii komórkowej.
O 1,6 mld zł zmniejszyły się wpływy polskich firm z powodu wymuszonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej obniżki hurtowych opłat, jakie operatorzy pobierają od połączeń przychodzących na telefony komórkowe. Po części zrekompensowały to wyższe o ok. 1 mld zł wpływy od klientów detalicznych, którzy – mimo spadku cen połączeń – zaczęli więcej dzwonić z telefonów komórkowych.
– Nie potwierdziły się teorie operatorów komórkowych, że spadek hurtowych cen doprowadzi do wzrostu cen detalicznych, bo nie będzie innego sposobu na rekompensatę wpływów – mówi Emil Konarzewski, partner w Audytelu.