To, co na razie można oglądać w sieci, jest jeszcze wersją próbną MSN. Oficjalny start przewidywany jest na wiosnę – poinformował oddział firmy. Ale już teraz polski MSN oferuje obok zestawu informacji m.in. gospodarczych i sportowych także komunikator internetowy Live Messenger, darmową pocztę Hotmail i inne usługi.
Do startu polskiej edycji Microsoft przygotowywał się od roku, kiedy to powołał na szefa działu MSN Michała Kostrzewę. Nie ukrywał on wówczas w rozmowie z „Rz”, że o terminie uruchomienia serwisu internetowego decydować będzie przede wszystkim potencjał rynku reklamy online, bo na niej serwis ma głównie zarabiać. W tym roku rynek tej reklamy w Polsce ma przekroczyć 450 mln zł.
Polski oddział MSN współpracuje z wydawnictwem Agora (dostarcza newsy i inne informacje). Przy tworzeniu zawartości portalu współdziała także ze swymi międzynarodowymi partnerami, firmami Starlounge oraz Foreca.
W skali globalnej, według niezależnych badań ruchu w sieci, MSN oraz wyszukiwarka Live Microsoftu pod względem popularności ustępowały tylko portalowi Yahoo!, serwisowi YouTube oraz wyszukiwarce Google (dane za ostatnie trzy miesiące). MSN odwiedza ok. 240 mln osób dziennie. Polscy rywale mają od 6,2 mln (Gazeta.pl) do 9,5 mln (Onet.pl) użytkowników miesięcznie.