Najbardziej awansowała Nasza-klasa, która zdobyła 2 mln nowych użytkowników, a pod względem liczby odsłon jest już liderem.
Zainteresowanie witrynami internetowymi ciągle rośnie. Zyskują wszystkie ich kategorie: portale, wyszukiwarki, witryny handlowe, a także komunikatory – wskazują najnowsze (za styczeń 2008 r.) wyniki rankingu Megapanel PBI/Gemius. Wyjątkiem jest serwis aukcyjny Allegro – w styczniu miał mniej użytkowników niż w grudniu 2007 r. Zanotował jednak wzrost liczby odsłon. Oznacza to, że jego użytkownicy korzystają z aukcji bardziej intensywnie (wskazuje na to także większy średni czas, jaki poświęcają tej witrynie).
Największe zmiany zaszły jednak w polskim Internecie za sprawą wspomnianej Naszej-klasy (ma już 7,18 mln użytkowników i 6 mld odsłon swych stron miesięcznie). Inne serwisy społecznościowe – m.in. z grupy Fotka.pl oraz Gadu-Gadu – także pną się w rankingu oglądalności. Rosną więc ich szanse na większy udział w internetowym torcie reklamowym.
Portale horyzontalne także nie dają za wygraną – zdobywają kolejnych użytkowników i poprawiają pozycję. Z piątego na czwarte miejsce w rankingu (według użytkowników) awansowała Interia.pl, umocnił się o2.pl. Inna kwestia, że awansu Interii można się było spodziewać, po tym jak portal trafił w ręce nowego właściciela (Wydawnictwa Bauer) i został wsparty przez jego serwisy. Bauer przed zakupem Interii nie uchodził za potentata rynku internetowego, teraz jest już inaczej.
Wśród komunikatorów rodzimy Gadu-Gadu zachowuje pozycję lidera i nadal nie jest zagrożony przez głównego rywala – światowy Skype.