Fundusz venture capital Business Angels Seed Fund (BASF) zainwestuje w internetowy serwis wideo Chceto – dowiedziała się „Rz”. Niby nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że założycielami Funduszu Aniołów Biznesu są m.in. Jędrzej Wittchen, producent sygnowanej własnym nazwiskiem ekskluzywnej galanterii skórzanej, i Maciej Duda, szef Polskiego Koncernu Mięsnego Duda.
To trochę inwestycja w ciemno, bo serwis nie zdążył nawet wystartować. Ale 1 mln zł, które BASF zainwestował, to zaledwie ułamek 40 mln zł, którymi zarządza fundusz aniołów biznesu. Nie będzie to pierwsza inwestycja funduszu polskich multimilionerów. Łącznie fundusz zainwestował już w dopiero co startujące przedsięwzięcia technologiczne ponad 2,4 mln zł. Na celowniku BASF znalazły się firmy Screen Network, WebsGo! i Polymem.
Duda i Wittchen nie są jedynymi majętnymi Polakami, którzy wspierają internetowe przedsięwzięcia, licząc na zyski. Należący do Sebastiana Kulczyka, syna Jana, fundusz Phenomind Ventures zainwestował już ok. 2 mln euro w portale turystyczny Destineoi i Stanusch Technologies, pracujący nad sztuczną inteligencją. Jak dowiedziała się „Rz”, kolejne, nowe transakcje fundusz Kulczyka ogłosi w ciągu „kilku najbliższych tygodni”.
Koniunkturę dla tego typu inwestycji wyczuł także Adam Guz, szef firmy Go Advisers. Chce on uruchomić wart ok. 30 mln zł fundusz zalążkowy Go, który pierwsze pieniądze zainwestuje przed końcem 2008 r.
– Chcę, by uczestniczyli w nim najbogatsi Polacy, biznesowa czołówka. Nie mogę zdradzić nazwisk, ale wszyscy mogą się domyślić, o kogo może chodzić – mówi Adam Guz.