Prowadzone od 2001 r. badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC to barometr kondycji polskiego Internetu. Jak pokazuje zestawienie za III kwartał, z sieci korzystało 14,8 mln Polaków, czyli 49,4 proc. populacji (badania na próbie reprezentatywnej). To o 0,1 proc. mniej niż kwartał wcześniej.
– Spadek nie zaskakuje. Tempo, w jakim przybywało internautów, zmniejsza się od prawie roku – mówi Jakub Antoszewski z Millward Brown SMG/KRC. – W grudniu ubiegłego roku z sieci korzystało ok. 46 proc. Polaków, co oznacza, że w ciągu niecałego roku przybyło ich ok. 4 proc. Wcześniej, w latach 2005 – 2006, dynamika wynosiła nawet 10 proc. rocznie. Wygląda na to, że rozwój blokuje już brak infrastruktury oraz mała, około trzyprocentowa, adaptacja sieci wśród osób powyżej 60. roku życia.
Według NetTrack najpopularniejszym sposobem korzystania z sieci w naszym kraju jest stałe łącze w domu – w ten sposób łączy się 76 proc. internautów. Ponad 72 proc. wchodzi do sieci codziennie. Najpopularniejsze witryny to niezmiennie Google, Nasza-Klasa, Allegro, Onet oraz Wirtualna Polska.