CD?Projekt Red chce do 2015 r. sprzedać 10 mln gier

Firma może się pochwalić sprzedażą 2 mln sztuk „Wiedźmina". „Wiedźmina 2” kupiło do tej pory ponad milion fanów

Publikacja: 18.11.2011 01:50

CD?Projekt Red chce do 2015 r. sprzedać 10 mln gier

Foto: Materiały Producenta

CD Projekt Red chce do końca 2015 r. sprzedać co najmniej 10 mln kopii własnych gier. Wykonanie planów wydawniczych ma pozwolić spółce na realizację długoterminowego celu, jakim jest wejście do ścisłej światowej czołówki producentów gier RPG (fabularne strategie).

Na razie polska firma może się pochwalić sprzedażą 2 mln sztuk „Wiedźmina" (miał premierę cztery lata temu) i 1 mln sztuk „Wiedźmina 2" (zadebiutował 17 maja). Oba tytuły ukazały się jedynie w wersji na PC. W marcu na sklepowe półki trafi „Wiedźmin 2" na konsolę Xbox 360.

Technologiczna spółka szykuje jednak na kolejne lata kilka produkcji, które mają znacznie przybliżyć ją do realizacji tego celu. W 2013 r. do sprzedaży trafi gra, która ma się sprzedać co najmniej w liczbie 0,5 mln kopii. Zostanie wydana tylko na jedną platformę. Przedstawiciele firmy nie zdradzają, o jaką grę chodzi. Można założyć, że będzie to „Wiedźmin 2" w wersji na konsolę PS 3.

Prawdziwe żniwa spodziewane są w 2014 i 2015 r. CD Projekt Red planuje wówczas premiery dwóch produkcji, które mają odnieść większy sukces niż „Wiedźmin" czy „Wiedźmin 2". Każda z nich ukaże się w wersji co najmniej na dwie platformy i ma się sprzedać (w ciągu pierwszego roku od premiery) w liczbie po 2 mln kopii. – Rozpoczęliśmy już prace nad oboma tytułami – zapewnia Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red. Odmawia ujawnienia szczegółów. Prawdopodobnie jednym z nich będzie „Wiedźmin 3". Druga gra również będzie skierowana dla dorosłych i będzie miała bogatą i rozbudowaną fabułę. – Nie chcemy zmieniać segmentu gier, w którym działamy. Na pewno nie będzie to strzelanka czy symulator – twierdzi prezes.

Mimo że najważniejszą częścią biznesu CD Projekt Red jest i pozostanie produkcja gier, spółka nie zaniedbuje dwóch pozostałych pionów, czyli sprzedaży gier w postaci cyfrowej (przez internetowy serwis GOG.com) oraz wydawania gier i filmów innych producentów.

GOG.com sprzedał już przeszło 6 mln gier. Tylko w tym roku zarobił już prawie 4 mln zł, czyli dwa razy więcej niż rok temu. – Do końca 2013 r. chcemy stać się drugą na świecie największą niezależną platformą do sprzedaży gier przez sieć – zapowiada Guilamme Rambourg, który kieruje GOG.com.

Dynamicznie rosnąć ma też pion zajmujący się dystrybucją. CD Projekt Red zapowiada poszerzenie portfolio o nowe kategorie, spoza segmentu gier i filmów. Już w 2012 r. przychody z tego źródła mają sięgnąć 5 mln zł. Spółka chce się też zająć dystrybucją kinową. Pierwsza premiera planowana jest w I kwartale 2012 r.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora d.wolak@rp.pl

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem