Reklama
Rozwiń

Nagrody dla polskich kampanii reklamowych

W Słoweńskim Portorożu rozdano statuetki bębnów, którymi nagradzane są najlepsze kampanie reklamowe w naszym regionie

Publikacja: 05.10.2012 08:23

Nagrody dla polskich kampanii reklamowych

Foto: Materiały Promocyjne

Złote bębny (dwa, otrzymane w kategorii reklama zewnętrzna i nowości i innowacje) przywiezie do Polski agencja DDB Warszawa  za kampanię przeprowadzoną dla McDonald's. Na Dworcu Centralnym umieszczono elektroniczną tablicę z godzinami odjazdu pociągów, która dodatkowo sugerowała pasażerom, co w tym czasie zdążą zjeść w pobliskim McDonald'sie. Obok godzin odjazdu można więc było zobaczyć np. w dodatkowej kolumnie informacyjnej ikonkę napoju, hamburgera czy frytek albo wszystkie razem, oznaczające większy posiłek, jeśli do odjazdu pozostało więcej czasu.

Po dwie statuetki (srebrne) otrzymały dwie kampanie z Polski: „Bluzeczka" wymyślona przez agencję Euro RSCG Warszawa dla marki Woolite firmy Reckitt Benckiser oraz „Jeep In" wymyślona przez agencję Leo Burnett dla Jeepa.

„Bluzeczka" dostała nagrody w tych samych kategoriach, co DDB Warszawa złote (outdoor  oraz nowości innowacje). W podświetlanych boksach na ulicach umieszczono wykonaną z włókien bluzkę w kolorze wyblakłej czerwieni. Końcówki materiału, z którego została wykonana umieszono w butelce Woolite'a. Po dotknięciu czujnika umieszczonego na boksu, bluzka napełniała się kolorem i odzyskiwała świeżą barwę, co miało unaoczniać, jak działa reklamowany płyn.

Z kolei dla Jeepa (srebrne bębny w kategoriach reklama cyfrowa i mobilna) Leo Burnett wymyśliło aplikację na Facebooku, na której zaznaczono miejsca w całym kraju, po dotarciu do których gracz otrzymywał nagrodę. Aplikacja miała funkcję „meldowania się" w tych miejsca, a punkty nie znajdowały się, bynajmniej, w centrach miast, ale w terenach dzikich – im trudniejszy teren trzeba było pokonać, tym bardziej wartościowa była nagroda. Kto zgromadził w grze najwięcej punktów – wygrywał Jeepa Grand Cherokee.

Srebrny Bęben w kategorii radio dostała agencja DDB Warszawa za pracę „Budziki" dla McDonald's, w kategorii wzornictwo marki i identyfikacja korporacyjna dwa powędrowały do polskich agencji: Leo Burnett (za kampanię Kalendarze Empatii dla Amnesty International), oraz do Grey Worldwide Warszawa, a w kategorii nowości i innowacje srebrny bęben dostała kampania Captcha Leo Burnett także wymyślona dla Amnesty International (wykorzystywała mechanizm kodu, który sprawdza w Internecie czy witryna ma do czynienia z mechanizmem czy też z osobą).

Reklama
Reklama

Festiwal zakończy się dzisiaj, 5 października, galą, na której zostaną przyznane nagrody dla kampanii prowadzonych w wielu rodzajach mediów, m.in. Złoty Zegarek i Złota Róża.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama