Call of Duty trafia w dziesiątkę

Po jedenastu latach seria gier wideo przyniosła 10 mld dolarów przychodu – więcej niż najbardziej kasowa saga filmowa z Harry Potterem.

Publikacja: 25.11.2014 13:35

Po premierze Call of Dudy: Advanced Warfare seria gier przekroczyła 10 mld dolarów przychodu.

Po premierze Call of Dudy: Advanced Warfare seria gier przekroczyła 10 mld dolarów przychodu.

Foto: Materiały Producenta

-Od stworzenia marki Call of Duty w 2003 r. przychody ze sprzedaży gier z serii na całym świecie przekroczyły 10 mld dolarów, znacznie przewyższając wpływy ze sprzedaży biletów z takich kinowych hitów jak Igrzyska Śmierci, Tranformers, Iron Man i Avengers razem wziętych – powiedział Bobby Kotick, prezes Activision Blizzard, wydawcy gier wideo.

Granicę 10 mld dolarów przychodu udało się przekroczyć po premierze najnowszej odsłony gry Call of Dudy: Advanced Warfare, która w sprzedaży pojawiła się na początku listopada.

Według Kotica Advanced Warfare to „największy debiut w branży rozrywki, która zostawia w tyle wszystkie filmy, muzykę i książki wydane w 2014 roku". Chodzi tutaj o przychody z pierwszego tygodnia sprzedaży, których jednak nie można zweryfikować, gdyż wydawca gry nie ujawnił konkretnych danych odnośnie swojego produktu.

Tym razem zdradzono tylko, że najnowszy tytuł radzi sobie lepiej niż Call of Duty: Ghosts z zeszłego roku – zarówno, jeżeli chodzi o sprzedaż samej gry jak i przepustki sezonowej (płacenie z góry za wszystkie przyszłe dodatki do gry, które osobno kosztowałyby więcej). Ghosts w pierwszym dniu sprzedaży zarobiła 1 mld dolarów dla Activision (wartość towaru wysłanego do sklepów).

Call of Duty to najpopularniejsza na rynku seria strzelanek z widokiem pierwszoosobowym (First Person Shooter). Najnowsza część o podtytule Advanced Warfare jest  już 11 dużą produkcją sygnowaną marką Call of Duty, która od 8 lat pojawia się regularnie co roku na półkach sklepowych. Jest to też pierwsza gra z serii stworzona samodzielnie przez studio Sledgehammer Games. Wcześniej pracowali wspólnie nad Call of Duty: Modern Warfare 3 z ekipą Infinity Ward (odpowiedzialną za stworzenia pierwszej części serii). Dla Activision pracuje jeszcze Treyarch, co łącznie daje 3 studia, które mają za zadanie dostarczać na przemian co roku nowy produkt na rynek i generować strumień pieniędzy dla Activision.

Michael Pachter, analityk Wedbush powiedział, że brak liczb dotyczących sprzedaży w notce przekazanej prasie kładzie negatywny nacisk na ceny akcji Activision Blizzard. Wedbush spodziewa się, że takie dane zostaną przedstawione po Czarnym Piątku, który zaczyna sezon świątecznych zakupów w USA. Jednocześnie szacuje, że do połowy grudnia sprzedaż Advanced Warfare osiągnie 16 mln kopii. Dla porównania najbardziej popularna część serii, Modern Warfare 3, znalazła łącznie prawie 30 mln nabywców.

W 2011 r. seria przekroczyła granicę 100 mln sprzedanych egzemplarzy gier.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy