Całe imperium Playboya jest warte ponad 500 mln dolarów - informuje BBC.
Magazyn "Playboy" zdecydował, że nie będzie już publikował zdjęć roznegliżowanych modelek, zmieniając nieco swój profil argumentując, że takie zdjęcia nie są "na czasie", ponieważ w internecie takie zdjęcia są dostępne za darmo.
Amerykańskie media podkreślają, że pismo dla mężczyzn od lat notuje ciągły spadek sprzedaży. W zeszły roku sprzedało się 800 tys. egzemplarzy. W 1975 roku magazyn rozchodził się w 5,6 mln kopii.
Według „Wall Street Journal" wyliczył, że w zeszłym roku Playboy Enterprises zarobił na działalności medialnej 38 mln dolarów, a na licencjach - kolejnych 55 mln dolarów.
Wydawnictwo zatrudniło już bank inwestycyjny Moelis & Co do pomocy w sprawdzeniu wartości przedsiębiorstwa oraz ewentualnym przeprowadzeniu transakcji sprzedaży. w 2011 roku Playboy Enterprises był wyceniany na 207 mln dolarów. "WSJ" nie wyklucza, ze firma zostanie podzielona na części i dopiero wtedy sprzedana, by osiągnąć wyższą wartość.