Reklama

Playboy Enterprises szuka kupca

Playboy Enterprises bada rynek pod kontem sprzedaży całego imperium Hugh Hefnera.

Aktualizacja: 25.03.2016 21:43 Publikacja: 25.03.2016 21:32

Playboy Enterprises szuka kupca

Foto: Bloomberg

Całe imperium Playboya jest warte ponad 500 mln dolarów - informuje BBC.

Magazyn "Playboy" zdecydował, że nie będzie już publikował zdjęć roznegliżowanych modelek, zmieniając nieco swój profil argumentując, że takie zdjęcia nie są "na czasie", ponieważ w internecie takie zdjęcia są dostępne za darmo.

Amerykańskie media podkreślają, że pismo dla mężczyzn od lat notuje ciągły spadek sprzedaży. W zeszły roku sprzedało się 800 tys. egzemplarzy. W 1975 roku magazyn rozchodził się w 5,6 mln kopii.

Według „Wall Street Journal" wyliczył, że w zeszłym roku Playboy Enterprises zarobił na  działalności medialnej 38 mln dolarów, a na licencjach - kolejnych 55 mln dolarów.

Wydawnictwo zatrudniło już bank inwestycyjny Moelis & Co do pomocy w sprawdzeniu wartości przedsiębiorstwa oraz ewentualnym przeprowadzeniu transakcji sprzedaży. w 2011 roku Playboy Enterprises był wyceniany na 207 mln dolarów. "WSJ" nie wyklucza, ze firma zostanie podzielona na części i dopiero wtedy sprzedana, by osiągnąć wyższą wartość.

Reklama
Reklama

"Playboy" został założony przez Hugh Hefnera w 1953 roku z Marylin Monroe jak "Playmate miesiąca" na okładce. Szybko zyskał na popularności, rozszerzając działalność z wydawniczej na rozrywkową, stając się właścicielem sieci klubów i restauracji. W magazynie publikowano teksty m.in. Johna Updike'a, Joyce Carol Oates czy Kurta Vonneguta, a także publikowano wywiady ze znanymi osobami, m.in. Martinem Lutherem Kingiem, Johnem Lennonem czy Stevem Jobsem.

Playboy Enterprises chce również sprzedać legendarną willę Hugh Hefnera. Cena wywoławcza to 200 mln dolarów, ale warunkiem jest, że 90-letni Hefner będzie mógł mieszkać w olbrzymim domu do końca życia. Jeśli willa znajdzie nabywcę, to będzie to najdroższa nieruchomość prywatna w Los Angeles, jaka kiedykolwiek trafiła na rynek.

Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama