20 proc. światowego rynku reklam mają 2 firmy

To Alphabet (do której należy Google) oraz Facebook - wynika z corocznego zestawienia agencji Zenith.

Aktualizacja: 05.05.2017 17:15 Publikacja: 05.05.2017 15:06

20 proc. światowego rynku reklam mają 2 firmy

Foto: 123RF

To największe koncerny świata pod względem przychodów osiąganych z reklam. Łącznie odpowiadały w ubiegłym roku za 106,3 mld zł (patrz: wykres). Za nimi uplasowało się – także internatowe – Baidu (chińska wyszukiwarka w sieci), a dopiero potem Comcast (właściciel sieci płatnej telewizji i NBC Universal). - W 2012 roku udział Google i Facebooka w globalnych wydatkach reklamowych wynosił 11 proc., co oznacza, że 64 proc. wzrostu wydatków na reklamę w latach 2012-2016 można przypisać tym dwu firmom – konstatują analitycy Zenith. W pierwszej trzydziestce największych koncernów czerpiących wpływy z reklam są jeszcze inni Internetowi gracze: Microsoft, Yahoo, Verizon i Twitter. Ten ostatni rośnie teraz najszybciej. Jego przychody z reklamy w latach 2012-2016 wzrosły o zwiększyły się ponad ośmiokrotnie. Szybko rośnie też chiński Tencent (prawie ośmiokrotny wzrost przychodów we wspomnianym okresie) i Facebook ze wzrostem (ponad sześciokrotny wzrost).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem