20 proc. światowego rynku reklam mają 2 firmy

To Alphabet (do której należy Google) oraz Facebook - wynika z corocznego zestawienia agencji Zenith.

Aktualizacja: 05.05.2017 17:15 Publikacja: 05.05.2017 15:06

20 proc. światowego rynku reklam mają 2 firmy

Foto: 123RF

To największe koncerny świata pod względem przychodów osiąganych z reklam. Łącznie odpowiadały w ubiegłym roku za 106,3 mld zł (patrz: wykres). Za nimi uplasowało się – także internatowe – Baidu (chińska wyszukiwarka w sieci), a dopiero potem Comcast (właściciel sieci płatnej telewizji i NBC Universal). - W 2012 roku udział Google i Facebooka w globalnych wydatkach reklamowych wynosił 11 proc., co oznacza, że 64 proc. wzrostu wydatków na reklamę w latach 2012-2016 można przypisać tym dwu firmom – konstatują analitycy Zenith. W pierwszej trzydziestce największych koncernów czerpiących wpływy z reklam są jeszcze inni Internetowi gracze: Microsoft, Yahoo, Verizon i Twitter. Ten ostatni rośnie teraz najszybciej. Jego przychody z reklamy w latach 2012-2016 wzrosły o zwiększyły się ponad ośmiokrotnie. Szybko rośnie też chiński Tencent (prawie ośmiokrotny wzrost przychodów we wspomnianym okresie) i Facebook ze wzrostem (ponad sześciokrotny wzrost).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama