Bohaterką najnowszej kampanii reklamowej francuskiego domu handlowego La Redoute będzie angielska aktorka mieszkająca w Paryżu Kristin Scott Thomas z córką. Zdjęcia‚ których autorem jest Marcel Hartmann, rozpoczynają się w czerwcu‚ kampania ukaże się w sierpniu. Scott Thomas‚ aktorka o dyskretnej urodzie wypracowanej przez czas, ma 48 lat‚ jej córka‚ nieznana dotąd publiczności – 22.
To‚ że matka z córką podnoszą sprzedaż‚ marketingowcy zrozumieli już jakiś czas temu i wielu z nich wykorzystuje to w kampaniach. Na rodzinnym wizerunku zbudowała swój sukces francuska sieć ubraniowa Comptoir des Cottoniers‚ używali go Gap i Levis.
Relacje matek i córek bywają burzliwe‚ ale jeśli chodzi o ciuchy‚ to zgodność poglądów jest zaskakująca. 40-latki chodzą do tych samych sklepów‚ co ich o 20 lat młodsze córki i uważają‚ że moda dla młodych i trochę starszych niewiele się różni. Lista rzeczy‚ których kobiecie po czterdziestce nie wypada dzisiaj włożyć‚ jest coraz krótsza.
– Nie sądzę‚ żeby dla stylu czterdziestka była jakąś granicą – mówi Marta Kalinowska‚ stylistka z Elle. –Przedziały wiekowe zatarły się. Brzucha nie wypada pokazywać w żadnym wieku‚ nawet jak ma się 19 lat. Można być starym w wieku 20 lat i młodym‚ mając 70. Ja ubieram się czasami poważniej niż moja mama‚ która ma 57 lat.
A jeszcze niedawno linia podziału na dziecinne‚ dorosłe i dojrzałe była ściśle wytyczona granicami wieku. W obyczaju‚ wychowaniu‚ także w stylu ubierania wiadomo było‚ co komu wolno i wypada‚ a co nie. Do lat 17 było się dzieckiem‚ do lat 30 kobietą‚ po trzydziestce matroną. Po pięćdziesiątce staruszki z zapadniętymi policzkami siedziały w fotelach w koronkowych czepkach‚ otoczone wianuszkiem wnucząt.