Polacy wybrali swoje ulubione marki kosmetyczne. W sześciu kategoriach badania European Trusted Brands 2011 dotyczących kosmetyków oraz środków chemicznych zwycięzcami zostały marki: Head&Shoulders, Garnier, Avon, L'Oréal, Elmex, Colgate, Domestos, Ludwik, Ariel oraz Vizir. Laureatem w dwóch kategoriach została marka Nivea.
Przeprowadzone przez Reader's Digest badanie konsumenckie European Trusted Brands 2011 wskazało zwycięskie marki cieszące się największym zaufaniem Polaków w branży kosmetycznej i chemicznej. W badaniu wyróżniono cztery kategorie kosmetyczne: kosmetyki do pielęgnacji włosów, kosmetyki do pielęgnacji skóry, kosmetyki zapachowe i kolorowe, pasta do zębów. Zapytano również o artykuły chemiczne: najbardziej godny zaufania proszek do prania oraz środek czystości.
Zdobywcami nagród – Złotego i Kryształowego Godła w kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów zostały marki Nivea (Złote Godło) oraz Head&Shoulders (Kryształowe Godło). Nivea jest postrzegana przez Polaków jako marka o długich tradycjach, wspierająca sztukę i aktywna społecznie. W tym roku potwierdziła silną pozycję na rynku uzyskując 13 proc. wskazań. Marka Head&Shoulders została dostrzeżona jako marka wysokiej klasy, która spełnia potrzeby klienta i jest przyjazna w użyciu. Marka Head&Shoulders jest szczególnie doceniana za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta.
W kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry Złote Godło przyznano marce Nivea. Marka została laureatem tej kategorii w 15 spośród 16 krajów objętych badaniem. W Polsce otrzymała aż 30 proc. głosów. Kryształowe Godło otrzymała marka Garnier, która uzyskała bardzo wysokie oceny za zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek i stosunek wartości do ceny. Marka Garnier jest często postrzegana jako marka ekologiczna, nowoczesna, dynamiczna, zaawansowana, modna i na luzie.
W kategorii kosmetyków zapachowych i kolorowych Złote Godło otrzymała marka Avon z wynikiem 19 proc. wskazań. Przez konsumentów marka Avon jest postrzegana jako marka dobrze znana, przynosząca radość i przyjazna w użyciu. Laureatem Kryształowego Godła została marka L'Oréal – doceniona przez Polaków za wizerunek i stosunek wartości do ceny. L'Oréal jest kojarzona z marką wspierającą sztukę i aktywną społecznie.