* * * *
Crystal Castles
,
„III"
,
Aktualizacja: 11.11.2012 18:00 Publikacja: 11.11.2012 18:00
Crystal Castles
,
„III"
,
Universal
Mówią, że ich „III" to płyta o opresji. Na okładce wykorzystali nagrodzone Press Photo zdjęcie Samuela Arandy, które przedstawia matkę obejmującą syna zagazowanego podczas zeszłorocznych demonstracji w Jemenie. Ale największa wartość tego albumu polega na tym, że Crystal Castles przestali być zakładnikami wypracowanego wcześniej stylu. Kiedyś z uporem maniaka zapętlali melodyjki ze starych gier wideo, dziś ich znakiem rozpoznawczym wciąż jest ostry, przesterowany bit – tyle że więcej tu zimnych dźwięków budujących hipnotyczną przestrzeń. Teksty śpiewane przez Alice Glass, połowę kanadyjskiego duetu, niezmiennie są zagadką dla wyspecjalizowanych lingwistów – z tych jęków i wrzasków ciężko wyłapać treść. „III" to świetna, choć okrutnie hermetyczna płyta. Terror echa.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Przekrój
Rok 2025 był czasem poszukiwania ciekawych narracji i bohaterów, przyciągających do muzeów i galerii publiczność...
Tak wielu zmian personalnych w instytucjach kultury nie było od lat. Miały wreszcie zacząć obowiązywać jasne, ko...
Do „Rzeczpospolitej” zgłasza się coraz więcej artystów, uskarżających się na konkurs Krajowego Planu Odbudowy w...
Po raz pierwszy zwyciężczynią najbardziej prestiżowej brytyjskiej nagrody w sztuce współczesnej została artystka...
„Lato, które zmieniło wszystko. Festiwal 1955” to wielowarstwowa wystawa w Muzeum Warszawy, ucząca krytycznego s...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas