Artysta zaśpiewa Paroles tissés Witolda Lutosławskiego oraz Les Illuminations Benjamina Brittena. Towarzyszyć mu będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej pod batutą wybitnego włoskiego dyrygenta - Roberto Abbado.
W roku 2013 muzyczny świat czci nie tylko setne urodziny Witolda Lutosławskiego, lecz także tę samą rocznicę Benjamina Brittena, wciąż wielbionego na Wyspach i cenionego wprawdzie wysoko, lecz nie aż tak popularnego poza nimi. Niewiele łączyło drogi i estetyczne postawy wielkich rówieśników, choć każdy na swój sposób stał się symbolem muzyki XX w. w swojej ojczyźnie. Brittena żywo interesowało słowo - jest autorem pokaźnej liczby pieśni z fortepianem i orkiestrą (wykonawcą większości był partner kompozytora, tenor Peter Pears - on też wziął udział w premierze subtelnych Les Illuminations do tekstów Rimbauda), monumentalnych jak i kameralnych oper, utworów oratoryjnych. Lutosławski nie interesował się sceną (poza incydentalną muzyką teatralną), a liryka wokalna zajmuje raczej marginalne ilościowo, choć zarazem jakościowo bardzo ważkie miejsce w jego spuściźnie. Szczególnie inspirująca okazywała się dla niego poezja francuska - Paroles tissées do wiersza Jeana François Chabruna swą niełatwą, lecz piękną muzyką podążają za równie niełatwą i równie piękną poezją sławnego surrealisty (i komentatora tego nurtu).
Ian Bostridge należy do grona najwybitniejszych śpiewaków świata. Występował z takimi orkiestrami, jak: Berliner Philharmoniker, Viener Philharmoniker, Chicago Symphony, Boston Symphony, London Symphony, London Philharmonic, BBC Symphony, Orkiestra Filharmonii w Rotterdamie, Królewska Orkiestra Concertgebouw, New York Philharmonic oraz Los Angeles Philharmonic, pod batutą m.in. Sir Simona Rattle'a, Sir Colina Davisa, Sir Andrew Davisa, Seiji Ozawy, Ricarda Muttiego, Antonia Pappano, Mścisława Rostropowicza, Daniela Barenboima, Daniela Hardinga. Jego liczne nagrania repertuaru od baroku po współczesność cieszą się niezwykłym uznaniem krytyki i publiczności. W 1996 otrzymał Nagrodę Grammy za nagranie Pięknej młynarki Franza Schuberta, a w 1998 - za płytę z muzyką Roberta Schumanna. Co ciekawe, artysta zanim poświęcił się karierze śpiewaczej, był adiunktem i nauczycielem akademickim w katedrze historii Corpus Christi College w Oksfordzie.
Kariera Roberto Abbado rozpoczęła się od jego fenomenalnego debiutu jako dyrygenta operowego w 1977 roku, gdy miał zaledwie 23 lata (opera Simon Boccanegra Verdiego w Teatro Regio di Torino). Od tego czasu rozwija równolegle działalność operową (liczne sukcesy w prestiżowych teatrach świata, m.in. w mediolańskiej La Scali, w Vienna Staatsoper, Metropolitan Opera w Nowym Jorku) i koncertową (był m.in. głównym dyrygentem Monachijskiej Orkiestry Radiowej, dyrygował Orchestra di Santa Cecilia, RAI Orchestra w Turynie, National de France, Dresden Staatskapelle, Los Angeles Philharmonic Orchestra). Od 2006 związany jest z Saint Paul Chamber Orchestra.