Zapakowaniem olbrzymiego betonowego filaru w szary papier, naklejeniem znaczków i „wysyłką” zajmie się grupa Napraw Sobie Miasto, która propozycję zakupu wysłała do 18 światowej sławy architektów.
Zakup jest symboliczny, nabywca otrzyma tylko zdjęcie pakunku. Chodzi o wypromowanie budynku uznawanego za najznakomitszy w Polsce przykład stylu zwanego brutalizmem.
„Bardzo dziękuję, że zwróciliście moją uwagę na piękno dworca kolejowego w Katowicach – napisał Tschumi do organizatorów. – Z przyjemnością wesprę waszą akcję. Proszę tylko nie przysyłać nam kielicha w całości” – żartował.
– Przypadła nam rola swatki. Musimy rozkochać architektów w katowickim dworcu od pierwszego wejrzenia – mówi Paweł Wyszomirski, jeden z organizatorów akcji.
Oprócz Tschumiego, wybitnego przedstawiciela nurtu zwanego dekonstruktywizmem, na kupno kielicha zdecydował się Tomasz Konior, znany polski architekt. Akcję w e-mailu wsparła także Martha Thorne z biura Nagrody Pritzkera, architektonicznego Nobla: „Głęboko ujmuje mnie szczerość Waszego pomysłu i uważam, że całość inicjatywy jest godna pochwały”.