Artystka wykona wirtuozowską partię solową Symphonie espagnole Édouarda Lalo. Towarzyszyć jej będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej pod batutą Antoniego Wita.
Mayuko Kamio urodziła się w Osace w 1986 roku. Na skrzypcach gra od 4. roku życia. Zadebiutowała na estradzie koncertowej w wieku 10 lat pod batutą Charlesa Dutoit. Mimo młodego wieku występowała już z najsłynniejszymi orkiestrami świata - m.in. BBC Symphony Orchestra, Tonhalle Orchestra, Russian National Orchestra. Nagrywa dla wytwórni SONY BMG Ostatnio ukazały się płyty z kompletem Kaprysów op. 1 Paganiniego oraz Koncertem skrzypcowym Czajkowskiego. Gra na stradivariusie z 1727, należącym wcześniej do legendarnego Josepha Joachima.
Choć francuski kompozytor Édouard Lalo swe sławne dzieło przywołujące żywe rytmy i melodie Iberii określił mianem symfonii, jest to raczej błyskotliwy koncert skrzypcowy, skomponowany dla wielkiego wirtuoza Pabla de Sarasate. Symphonie espagnole z roku 1874 należała do utworów, które (obok Carmen, prawykonywanej w tym samym czasie) zapoczątkowały wielką modę na „hiszpańszczyznę" na estradach całej Europy.
W drugiej części koncertu zabrzmi monumentalna - jak wszystkie symfonie Brucknera - VII Symfonia - urzekająca wyjątkową ekspresją, liryczną raczej niż dramatyczną, wyjąwszy momenty imponujących kulminacji, w których pobrzmiewają też tony tragiczne. Koncert poprowadzi Antoni Wit, znakomity interpretator wielkiej symfoniki romantycznej i neoromantycznej - miarą uznania dla tej domeny jego działalności są nie tylko entuzjastyczne opinie krytyków, lecz także imponujące nakłady płyt z rejestracjami tego repertuaru (NAXOS).
Przed piątkowym koncertem w Sali Kameralnej (godz. 18:30) odbędzie się spotkanie z cyklu "Z muzyką o muzyce", podczas którego Piotr Maculewicz, muzykolog, kierownik zbiorów muzycznych Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego opowie o dziełach wieczoru i przedstawi fragmenty wybranych przez siebie nagrań płytowych.