Nowa Telefonia - UOKiK wszczyna postępowanie

Po skargach konsumentów prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii.

Aktualizacja: 30.07.2018 15:25 Publikacja: 30.07.2018 14:03

Nowa Telefonia - UOKiK wszczyna postępowanie

Foto: 123RF

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że zebrał wiele skarg na tę firmę. Wynika z nich, że jej przedstawiciele mogą wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora. Oto dwa przykłady:

(...) otrzymałem telefon z propozycją obniżki abonamentu. Kobieta, która dzwoniła, powiedziała, że dzwoni z Orange i że jest taka możliwość, żeby teraz obniżyć rachunek do 15 zł miesięcznie, czy się zgadzam. Jeżeli się zgodzę to przyjedzie kurier. Nie było mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. (...)

(...) bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu (...) pojawiła się przedstawicielka handlowa NETIA w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów. Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego Pani wskazała miejsca gdzie mam złożyć podpis.(...) Dodatkowo wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem z którego usług już od długich lat korzystam – więc nie mam czego się obawiać. (...)

Prezes UOKiK wszczął postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów wobec Nowej Telefonii.

Jeśli potwierdzi się zarzut, to prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Nowa Telefonia odpowiada UOKiK

Oto oficjalne stanowisko firmy Nowa Telefonia Sp. z o.o.:

Firma Nowa Telefonia Sp. z o.o. całkowicie nie zgadza się z decyzją prezesa UOKiK-u dotyczącą stosowania przez Nowa Telefonia SP. z o.o. nieuczciwych praktyk, w szczególności podszywania się pod innego operatora. Od pewnego czasu widzimy, że jest stosowana nagonka na małe firmy telekomunikacyjne. Operator zasiedziały od dawna wykorzystuje swoją pozycję wcześniej jako operator dominujący, celowo eskaluje wszelkie możliwe sytuacje, w których klienci przechodzą do innych operatorów. Operator zasiedziały chce ponownie odzyskać swoją pozycję na rynku jako operator dominujący, nie zważając na jakiekolwiek zasady etyczne.

Przykład: ich konsultanci dzwonią do klienta po podpisaniu przez niego umowy z innym operatorem i sugerują, aby wycofał się z umowy ponieważ został na pewno wprowadzony w błąd i oszukany. Klienci często za ich namową piszą tego typu skargi.Jest to doskonały sposób aby w białych rękawiczkach niszczyć małe polskie firmy.

Od czasu do czasu na rynku pojawia się jakaś firma, która nastawiona jest na szybkie pozyskiwanie klientów w nieuczciwy sposób.  

Cierpią wtedy na tym takie firmy jak nasza, która kładzie nacisk na uczciwą sprzedaż. W firmie Nowa Telefonia zostały nawet opracowane zasady etyki sprzedaży. Paradoksalnie Spółka jest pomawiana o stosowanie nieuczciwych praktyk.

Firma Nowa Telefonia istnieje od 7 lat. Podpisała z klientami ponad 12 000 umów umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych z tego w latach 2016-2017 ok. 3000. Dużą częścią były aneksy z obecnymi abonentami. Do tej pory udało nam się ustalić, że kilku klientów złożyło skargi, że zostali oszukani w ten sposób. Każdy z tych klientów podpisał jednak oświadczenie, że przedstawiciel który u niego był nie podawał się za  innego operatora.Pod czyjąś jednak namową zmienili widocznie zdanie i napisali skargę. Najciekawsze, że część z klientów, którzy złożyli skargi byli już klientami Nowej Telefonii od kilku lat podpisali jedynie nową umowę ze swoim dotychczasowym dostawcą czyli Nową Telefonią.

Pozostałe pisma, które zostały skierowane do UOKiKu były to reklamacje dotyczące jakości działania usług,nie zrozumiałych faktur i tym podobnych rzeczy.

W skali 3000 podpisanych umów kilka przypadków skarg nie świadczy o zbiorowym naruszaniu interesów konsumentów. Podkreślić należy, że żadnemu z tych klientów nie zostały naliczone dodatkowe opłaty ani kary z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy.

Nie mamy powodu, aby powoływać się na innych operatorów i w ten sposób ich reklamować. Od 7 lat tworzymy i rozwijamy własną markę pod nazwą Nowa Telefonia. Powód dla którego klienci wybierają naszą firmę jest prosty - lepsza oferta od konkurencji.

Zamierzamy przekonać prezesa UOKiK-u aby zmienił swoją stronniczą i krzywdzącą dla naszej firmy  decyzję. Nie można na podstawie firm, które stosowały nieuczciwe praktyki oceniać tą samą miarą wszystkich pozostałych alternatywnych operatorów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że zebrał wiele skarg na tę firmę. Wynika z nich, że jej przedstawiciele mogą wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora. Oto dwa przykłady:

(...) otrzymałem telefon z propozycją obniżki abonamentu. Kobieta, która dzwoniła, powiedziała, że dzwoni z Orange i że jest taka możliwość, żeby teraz obniżyć rachunek do 15 zł miesięcznie, czy się zgadzam. Jeżeli się zgodzę to przyjedzie kurier. Nie było mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. (...)

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
Słynny artykuł o zniesławieniu ma zniknąć z kodeksu karnego
Prawo karne
Pierwszy raz pseudokibice w Polsce popełnili przestępstwo polityczne. W tle Rosjanie
Podatki
Kiedy ruszy KSeF? Ministerstwo Finansów podało odległy termin
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Podatki
Ministerstwo Finansów odkryło karty, będzie nowy podatek. Kto go zapłaci?
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO