Telestrada wprowadzała konsumentów w błąd? - postępowanie UOKiK

Kolejna firma telekomunikacyjna mogła wprowadzać konsumentów w błąd informując, że reprezentuje ich dotychczasowego operatora. UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie SA grozi kara do 10 proc. obrotów.

Aktualizacja: 23.10.2019 11:12 Publikacja: 23.10.2019 10:42

Telestrada wprowadzała konsumentów w błąd? - postępowanie UOKiK

Foto: Adobe Stock

dgk

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na spółkę Telestrada z Warszawy. Jej przedstawiciele mogli nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora. Najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu.

UOKiK wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty. Pierwszy to wprowadzanie konsumentów w błąd - ze skarg wynika, że przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów