Reklama

Inspekcja Handlowa w obronie konsumentów od 65 lat

Kontroluje producentów towarów, właścicieli sklepów, hurtowni i zakładów usługowych oraz stacji paliw, dokonuje zakupów kontrolnych w restauracjach. Sprawdza bezpieczeństwo i jakość towarów oraz rzetelność obsługi klientów. Udziela też porad prawnych i prowadzi mediacje w sporach konsumenckich. To tylko niektóre zadania Inspekcji Handlowej, która działa już od 65 lat.

Publikacja: 19.12.2015 12:00

Inspekcja Handlowa w obronie konsumentów od 65 lat

Foto: 123RF

Inspekcja Handlowa powołana została 21 września 1950 roku i od początku istnienia w zakresie jej kompetencji znalazła się ochrona praw i interesów konsumentów. Z biegiem lat jej zadania zmieniały się i z pierwotnego usprawniania zaopatrzenia towarowego i obsługi konsumentów Inspekcja Handlowa stała się kluczowym organem w sieci ochrony słabszych uczestników rynku. Obecnie jej kompetencje dotyczą zarówno prowadzenia kontroli przedsiębiorców oraz oferowanych przez nich towarów lub usług, jak i wspierania konsumentów w realizowaniu ich praw.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama