Reklama
Rozwiń

Inspekcja Handlowa w obronie konsumentów od 65 lat

Kontroluje producentów towarów, właścicieli sklepów, hurtowni i zakładów usługowych oraz stacji paliw, dokonuje zakupów kontrolnych w restauracjach. Sprawdza bezpieczeństwo i jakość towarów oraz rzetelność obsługi klientów. Udziela też porad prawnych i prowadzi mediacje w sporach konsumenckich. To tylko niektóre zadania Inspekcji Handlowej, która działa już od 65 lat.

Publikacja: 19.12.2015 12:00

Inspekcja Handlowa w obronie konsumentów od 65 lat

Foto: 123RF

Inspekcja Handlowa powołana została 21 września 1950 roku i od początku istnienia w zakresie jej kompetencji znalazła się ochrona praw i interesów konsumentów. Z biegiem lat jej zadania zmieniały się i z pierwotnego usprawniania zaopatrzenia towarowego i obsługi konsumentów Inspekcja Handlowa stała się kluczowym organem w sieci ochrony słabszych uczestników rynku. Obecnie jej kompetencje dotyczą zarówno prowadzenia kontroli przedsiębiorców oraz oferowanych przez nich towarów lub usług, jak i wspierania konsumentów w realizowaniu ich praw.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców