Regulamin linii lotniczych ma być zgodny z prawem

Przewoźnik lotniczy nie może tworzyć wewnętrznych przepisów bez oglądania się na międzynarodowe regulacje.

Aktualizacja: 22.07.2016 08:14 Publikacja: 22.07.2016 07:00

Regulamin linii lotniczych ma być zgodny z prawem

Foto: Bloomberg

Pasażerka leciała węgierskimi liniami lotniczymi. Po wylądowaniu okazało się, że nie ma jej bagażu. Powiadomiła o tym przewoźnika, a po upływie miesiąca od zdarzenia zażądała od niego odszkodowania. Bezskutecznie. Przewoźnik zasłaniał się swoim regulaminem.

Okazało się, że zgodnie z nim pasażerowie mają miesiąc na żądanie odszkodowania. W tym przypadku termin ten upłynął. Pasażerka nie podejmowała żadnych kroków, bo liczyła na odnalezienie walizki. Po odmowie linii lotniczych złożyła skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów