Reklama

Kiedy klient biura podróży może dochodzić rekompensaty za zmarnowany urlop

Klient może dochodzić rekompensaty za krzywdę, jaką poniósł, gdy biuro podróży nie zapewniło mu spodziewanego wypoczynku.

Publikacja: 29.12.2017 06:48

Kiedy klient biura podróży może dochodzić rekompensaty za zmarnowany urlop

Foto: 123RF

Kupujący wycieczkę w biurze podróży liczy na korzyści niematerialne, np. przyjemność, spokój, dobrą zabawę podczas sylwestrowej nocy czy aktywny wypoczynek na stoku. Jeśli ich nie dostaje ze względu na uchybienia organizatora imprezy, doznaje krzywdy w sferze uczuć i wrażeń. Choć w polskim prawie nie jest to wyrażone wprost, polskie i europejskie orzecznictwo nie pozostawia wątpliwości: niezadowolony turysta może dochodzić zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Zadośćuczynienie pieniężne należne jest za uszczerbek niemajątkowy, czyli krzywdę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama