Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklamacja przesyłki także bez protokołu szkody z kurierem

Nie można uzależnić rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia z kurierem protokołu szkody

Publikacja: 14.10.2011 04:38

Do takich wniosków doszedł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (numer decyzji: RKR - 39/2011).

Postanowił on nałożyć karę w wysokości 41 122 zł na spółkę Electro.pl sprzedającą przez Internet m.in. sprzęt RTV i AGD. W jej regulaminie znajdowały się niewłaściwe zapisy dotyczące reklamacji.

Według UOKiK obowiązki określone przez Electro.pl w regulaminie są formalnością nadmiernie uciążliwą, niewymaganą przez przepisy. Nie można uzależniać dochodzenia roszczeń po zakupie wadliwego towaru od spisania protokołu szkody.

Prezes UOKiK zakwestionowała także zastrzeżenie, że sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy. Dlatego UOKiK postanowił wpisać oba zapisy regulaminu do rejestru klauzul niedozwolonych. Sklep zaprzestał już ich stosowania.

Więcej w serwisie:

Reklama
Reklama
Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama