Do takich wniosków doszedł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (numer decyzji: RKR - 39/2011).
Postanowił on nałożyć karę w wysokości 41 122 zł na spółkę Electro.pl sprzedającą przez Internet m.in. sprzęt RTV i AGD. W jej regulaminie znajdowały się niewłaściwe zapisy dotyczące reklamacji.
Według UOKiK obowiązki określone przez Electro.pl w regulaminie są formalnością nadmiernie uciążliwą, niewymaganą przez przepisy. Nie można uzależniać dochodzenia roszczeń po zakupie wadliwego towaru od spisania protokołu szkody.
Prezes UOKiK zakwestionowała także zastrzeżenie, że sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy. Dlatego UOKiK postanowił wpisać oba zapisy regulaminu do rejestru klauzul niedozwolonych. Sklep zaprzestał już ich stosowania.
Więcej w serwisie: