Reklamacja przesyłki także bez protokołu szkody z kurierem

Nie można uzależnić rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia z kurierem protokołu szkody

Publikacja: 14.10.2011 04:38

Do takich wniosków doszedł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (numer decyzji: RKR - 39/2011).

Postanowił on nałożyć karę w wysokości 41 122 zł na spółkę Electro.pl sprzedającą przez Internet m.in. sprzęt RTV i AGD. W jej regulaminie znajdowały się niewłaściwe zapisy dotyczące reklamacji.

Według UOKiK obowiązki określone przez Electro.pl w regulaminie są formalnością nadmiernie uciążliwą, niewymaganą przez przepisy. Nie można uzależniać dochodzenia roszczeń po zakupie wadliwego towaru od spisania protokołu szkody.

Prezes UOKiK zakwestionowała także zastrzeżenie, że sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy. Dlatego UOKiK postanowił wpisać oba zapisy regulaminu do rejestru klauzul niedozwolonych. Sklep zaprzestał już ich stosowania.

Więcej w serwisie:

Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem