Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wiedzy konsumentów na temat przysługujących im praw związanych z zawieraniem umów o kredyt konsumencki oraz zwrócenie uwagi na sposoby zarządzania domowym budżetem chroniące przed nadmiernym zadłużeniem.

W ramach kampanii przygotowana została broszura informacyjna Życie w kredycie oraz plakat promujący witrynę www.zyciewkredycie.pl . Konsumenci znajdą tam praktyczne informacje o rodzajach kredytów, oszczędzaniu i postępowaniu w sytuacji pojawienia się pierwszych problemów ze spłatą.

Zdaniem UOKiK najlepszym sposobem na uniknięcie problemów ze spłatą nadmiernych zobowiązań pieniężnych jest edukacja w zakresie finansów.

Publikacje i plakaty trafiły do wszystkich powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, delegatur UOKiK, Federacji Konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie można je otrzymać bezpłatnie.

Kampania realizowana jest w ramach projektu Edukacja finansowa – zapobieganie nadmiernemu zadłużeniu przez Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.