Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął z urzędu postępowanie przeciwko spółce akcyjnej Złote Wyprzedaże. Urząd zakwestionował postanowienia, które znalazły się w regulaminie zakupów.
Jednym z podważonych zapisów była kwestia zwrotu zakupionych w sklepie internetowym produktów bez oryginalnego opakowania. Przedsiębiorca zastrzegł w regulaminie, że klient odstępujący od umowy powinien zwrócić towar w takim opakowaniu, w jakim został wysłany.
Kolejnym, budzącym zastrzeżenia punktem regulaminu było uregulowanie dotyczące składania reklamacji przez kupującego. Użytkownicy sklepu internetowego chcąc zareklamować towar mieli jedynie możliwość naprawy produktu.
Zdaniem Prezesa UOKiK Złotewyprzedaże.pl stosowały praktyki ograniczające prawa konsumentów, które tym samym naruszały ich zbiorowe interesy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami konsument będący stroną umowy zawartej przez Internet podlega szczególnej ochronie. Uprzywilejowane traktowanie e-konsumentów wynika z uwagi na brak możliwości bezpośredniego sprawdzenia towaru przed ich nabyciem.