Konsumenci: pomoc prawna dla podróżujących

Dziś po raz kolejny odbywa się akcja Europejskiego Centrum Konsumenckiego pn. „Dzień Podróżującego Konsumenta".

Publikacja: 27.06.2014 17:41

Konsumenci: pomoc prawna dla podróżujących

Foto: www.sxc.hu

Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.

Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej.

Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje i porady będzie można uzyskać bezpłatnie.

- Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom-konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor ECK w Polsce - Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – dodaje.

Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Harmonogram akcji:

Więcej informacji o prawach pasażera:

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) w Polsce należy do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), której celem jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach związanych z zawieranymi przez nich umowami o usługi pasażerskie, dokonywanymi zakupami transgranicznymi towarów i usług. Centra doradzają w przypadku problemów, wspomagają konsumentów w rozpatrywaniu reklamacji tak, aby umożliwić im korzystanie, w pełni, z rynku wewnętrznego.

Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.

Eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów