Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.01.2016 19:13 Publikacja: 30.01.2016 18:00
Foto: 123RF
Ustawa – Prawo telekomunikacyjne (DzU z 2004r. nr 171, poz. 1800 ze zm.) nie pozwala na pobieranie kary umownej od abonenta, który rozwiązuje umowę przed terminem, w dowolnej wysokości. Jej ewentualny poziom musi być ściśle związany z wartością przyznanej wcześniej ulgi.
Chodzi więc o sytuacje, w których przedsiębiorca, zwykle w celu uatrakcyjnienia swojej oferty, proponuje klientowi dodatkowe „darmowe" lub promocyjne rozwiązania. Przykładowo, udostępnia określony sprzęt (np. aparat telefoniczny) nie pobierając za to opłaty lub pobierając cenę niższą od rynkowej. Udostępnia za darmo lub po promocyjnej cenie dodatkowe usługi. Wartość takiej ulgi powinna być jasno określona w momencie zawierania umowy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Warszawski sąd przyznał odszkodowanie pominiętemu w naborze do pracy kandydatowi, którego rekruter nazwał „morde...
Nie sposób uznać, by po rozpadzie konkubinatu, związek został nierozliczony, bo jeden z partnerów zakładał, że m...
W niektórych sytuacjach przyznaną kategorię wojskową można zmienić. Podstawą do tego może być aktualny stan zdro...
Właściciel auta ma obowiązek odprowadzenia abonamentu RTV za znajdujący się w nim odbiornik radiowy. W przeciwny...
Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 19 czerwca 2025 r. nie jest powodem do odstąpienia przez Sąd Najwyższy od t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas