Reklama
Rozwiń

Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Choć nie trzeba już informować o przyczynie obniżenia ceny towaru, sprzedawcom nie opłaca się zatajać tej informacji.

Aktualizacja: 28.11.2016 17:08 Publikacja: 28.11.2016 15:47

Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Foto: 123RF

23 listopada, tuż przed czarnym piątkiem rozpoczynającym okres zimowych wyprzedaży i świątecznych promocji, z polskich przepisów zniknął obowiązek informowania o przyczynie obniżenia ceny towaru. Tego dnia zaczął obowiązywać nowy przepis z ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów, który dostosowuje nasze przepisy do unijnego jednolitego standardu ochrony konsumentów w całej UE. Teraz konsument sam musi ocenić, dlaczego dany towar kosztuje mniej – czy np. ma wadę lub nieodległy termin przydatności do spożycia. Przedsiębiorca już nie musi informować o przyczynach ogłoszenia promocji.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców