Reklama

Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Choć nie trzeba już informować o przyczynie obniżenia ceny towaru, sprzedawcom nie opłaca się zatajać tej informacji.

Aktualizacja: 28.11.2016 17:08 Publikacja: 28.11.2016 15:47

Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Foto: 123RF

23 listopada, tuż przed czarnym piątkiem rozpoczynającym okres zimowych wyprzedaży i świątecznych promocji, z polskich przepisów zniknął obowiązek informowania o przyczynie obniżenia ceny towaru. Tego dnia zaczął obowiązywać nowy przepis z ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów, który dostosowuje nasze przepisy do unijnego jednolitego standardu ochrony konsumentów w całej UE. Teraz konsument sam musi ocenić, dlaczego dany towar kosztuje mniej – czy np. ma wadę lub nieodległy termin przydatności do spożycia. Przedsiębiorca już nie musi informować o przyczynach ogłoszenia promocji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama