Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Choć nie trzeba już informować o przyczynie obniżenia ceny towaru, sprzedawcom nie opłaca się zatajać tej informacji.

Aktualizacja: 28.11.2016 17:08 Publikacja: 28.11.2016 15:47

Obniżka ceny towaru: konsument powinien wiedzieć, dlaczego kupuje taniej

Foto: 123RF

23 listopada, tuż przed czarnym piątkiem rozpoczynającym okres zimowych wyprzedaży i świątecznych promocji, z polskich przepisów zniknął obowiązek informowania o przyczynie obniżenia ceny towaru. Tego dnia zaczął obowiązywać nowy przepis z ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów, który dostosowuje nasze przepisy do unijnego jednolitego standardu ochrony konsumentów w całej UE. Teraz konsument sam musi ocenić, dlaczego dany towar kosztuje mniej – czy np. ma wadę lub nieodległy termin przydatności do spożycia. Przedsiębiorca już nie musi informować o przyczynach ogłoszenia promocji.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne