Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.12.2017 09:15 Publikacja: 30.12.2017 06:00
Foto: AdobeStock
Rz: Zdarza się, że klienci nie są zadowoleni z usług fryzjera. Czy takie usługi można reklamować?
Tomasz Konieczny, radca prawny w Konieczny, Grzybowski, Polak, Kancelaria Prawna: Oczywiście że tak. Każda usługa może być przedmiotem reklamacji klienta niezadowolonego z jej jakości czy też jej efektu. Nie mam tu na myśli typowej, znanej większości konsumentów reklamacji towaru w trybie rękojmi za wady, gdyż rezultat usług fryzjera nie jest samoistny i nie poddaje się testowi na istnienie wad w rozumieniu przepisów o rękojmi. Choć granica między umową o dzieło, która może rodzić odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady dzieła, a umową o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy o zleceniu, jest cienka, to jednak opowiadałbym się za tą drugą. Oznacza to, że reklamacja takiej usługi opierałaby się na zasadach odpowiedzialności kontraktowej z kodeksu cywilnego.
Każdy sprawdzi wysokość przyszłej emerytury przez internet. Budżet państwa nie poniesienie z tego tytułu żadnych...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Uniwersytet Warszawski przed Uniwersytetem Jagiellońskim i Politechniką Warszawską - tak wygląda czołówka Rankin...
Za nami gala 23. edycji rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły największe i najlepsze zespoły adwoka...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas