Sieci nie rezygnują z ekspansji

Rynek się kurczy, sklepów systematycznie ubywa, ale czołowi gracze nadal zwiększają liczbę swoich placówek.

Publikacja: 17.08.2016 19:53

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Foto: 123RF

W końcu czerwca 2016 r. w Polsce działało 294,1 tys. sklepów detalicznych – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, udostępnionych „Rzeczpospolitej". Liczba sklepów jest o 4,2 tys. niższa niż sześć miesięcy wcześniej. Spadkowy trend utrzymuje się już od lat.

– Spadek liczby odnotowano w niemal wszystkich sektorach. Wyjątek stanowi detaliczna sprzedaż mebli oraz sprzętu oświetleniowego, a także sprzętu IT i radiowo-telewizyjnego – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. – Ponadto w ostatnim półroczu przybyło sklepów ze sprzętem sportowym i rowerowych. Zdecydowanie wzrosła liczba sklepów internetowych – dodaje Starzyk.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem