Reklama
Rozwiń
Reklama

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Rynek się kurczy, sklepów systematycznie ubywa, ale czołowi gracze nadal zwiększają liczbę swoich placówek.

Publikacja: 17.08.2016 19:53

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Foto: 123RF

W końcu czerwca 2016 r. w Polsce działało 294,1 tys. sklepów detalicznych – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, udostępnionych „Rzeczpospolitej". Liczba sklepów jest o 4,2 tys. niższa niż sześć miesięcy wcześniej. Spadkowy trend utrzymuje się już od lat.

– Spadek liczby odnotowano w niemal wszystkich sektorach. Wyjątek stanowi detaliczna sprzedaż mebli oraz sprzętu oświetleniowego, a także sprzętu IT i radiowo-telewizyjnego – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. – Ponadto w ostatnim półroczu przybyło sklepów ze sprzętem sportowym i rowerowych. Zdecydowanie wzrosła liczba sklepów internetowych – dodaje Starzyk.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama