Sieci nie rezygnują z ekspansji

Rynek się kurczy, sklepów systematycznie ubywa, ale czołowi gracze nadal zwiększają liczbę swoich placówek.

Publikacja: 17.08.2016 19:53

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Foto: 123RF

W końcu czerwca 2016 r. w Polsce działało 294,1 tys. sklepów detalicznych – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, udostępnionych „Rzeczpospolitej". Liczba sklepów jest o 4,2 tys. niższa niż sześć miesięcy wcześniej. Spadkowy trend utrzymuje się już od lat.

– Spadek liczby odnotowano w niemal wszystkich sektorach. Wyjątek stanowi detaliczna sprzedaż mebli oraz sprzętu oświetleniowego, a także sprzętu IT i radiowo-telewizyjnego – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. – Ponadto w ostatnim półroczu przybyło sklepów ze sprzętem sportowym i rowerowych. Zdecydowanie wzrosła liczba sklepów internetowych – dodaje Starzyk.

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?