Reklama

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Rynek się kurczy, sklepów systematycznie ubywa, ale czołowi gracze nadal zwiększają liczbę swoich placówek.

Publikacja: 17.08.2016 19:53

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Foto: 123RF

W końcu czerwca 2016 r. w Polsce działało 294,1 tys. sklepów detalicznych – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, udostępnionych „Rzeczpospolitej". Liczba sklepów jest o 4,2 tys. niższa niż sześć miesięcy wcześniej. Spadkowy trend utrzymuje się już od lat.

– Spadek liczby odnotowano w niemal wszystkich sektorach. Wyjątek stanowi detaliczna sprzedaż mebli oraz sprzętu oświetleniowego, a także sprzętu IT i radiowo-telewizyjnego – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. – Ponadto w ostatnim półroczu przybyło sklepów ze sprzętem sportowym i rowerowych. Zdecydowanie wzrosła liczba sklepów internetowych – dodaje Starzyk.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama